וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה באירן: מה הורג את מפקדי משמרות המהפכה?

יוסי מלמן

24.5.2012 / 7:28

כתב העת "אינטליג'נס און ליין" דיווח כי עשרה מפקדים בכוח העילית מתו בתקופה האחרונה בנסיבות לא ברורות. בניגוד לנהוג, לגבי רובם לא פורסמו הודעות אבל על מותם

מוות מסתורי מכה בפיקוד הבכיר של משמרות המהפכה ("הפסדראן") באירן: בתקופה האחרונה מתו עשרה מפקדים בדרגות בכירות, כולל גנרלים, בנסיבות לא ברורות – כך דיווח הדו-ירחון הצרפתי לענייני מודיעין וביטחון "אינטליג'נס און ליין" בגיליונו החדש.

לפי הפרסום, ההערכה היא כי העשרה או חלקם לא מתו כתוצאה מהתנקשויות של גורמים זרים, אלא נפלו קורבן למאבקי כוח פנימיים על נתחים עסקיים בשוק השחור של אירן. בנוסף להיותם הכוח הצבאי החשוב במדינה ומשענת המשטר, נחשבים משמרות המהפכה גם לאימפריה כלכלית, ורבים מבכיריהם מתעשרים מעמלות על עסקים.

על פי הידיעה, מטה "הפסדראן" פרסם הודעה על מותם של שניים בלבד – גנרל גולאם ריזה קסאמי, המפקד לשעבר של הדיוויזיה המשוריינת מספר 92 וגנרל מוחמד עלי מוסאווי, מפקד גדוד הקומנדו בעיר אחוואז, שנמצאת באזור שבו מתגורר מיעוט סוני ערבי גדול.

"הקצין הבכיר מת מהתקף לב"

יש לציין, כי בדרך כלל נוהג הפיקוד העליון של משמרות המהפכה לפרסם הודעות אבל על מותם של אנשיו, שבהן מרעיפים עליהם שבחים על אומץ לבם ועל הקרבתם למען המהפכה האיסלמית.

כתב העת מדגיש כי הקצין הבכיר ביותר שמת לאחרונה הוא גנרל אחמד מנסורי, שהיה מקורב למנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי ושימש כנציגו בפיקוד העליון של הארגון. אף שלא פורסמה הודעה רשמית על מותו, נטען באירן כי הוא מת מהתקף לב. תמוהה גם העובדה שלשכת חמינאי לא פרסמה הודעת אבל על מותו של הגנרל. שני קצינים נוספים בדרגת קולונל, כך הוסבר, מתו בתאונת דרכים. לגבי חמשת האחרים, לא נמסרו פרטים על נסיבות מותם או על תפקידם.

כבר בחודש ינואר דיווח אתר האופוזיציה האירני "סחאם-ניוז", המזוהה עם בכיר האופוזיציה מהדי כרובי, על סדרה של ארבעה מקרי מוות של ארבעה מפקדים לשעבר במשמרות המהפכה בתוך ארבעה ימים. בדיווח לא יוחסו מקרי המוות לגורם כלשהו.

עוד בנושא
דיווח באירן: 4 קציני משמר המהפכה מתו ב-4 ימים
אירן: 4 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בפיגוע ירי
"משמרות המהפכה לחצו להפסיק העשרת האורניום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully