וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באירן: 4 קציני משמר המהפכה מתו ב-4 ימים

אתר אופוזיציה דיווח על מותם של ארבעת הבכירים לשעבר בכוח העילית, בשנות ה-50 לחייהם, "בנסיבות טבעיות" - מחלות, התקפי לב או שבץ. מותם לא יוחס לאף גורם, אך ההקשר ברור

"מוות טבעי" - תחת הכותרת הזו, דיווח היום (שלישי) אתר האופוזיציה האירני "סחאם-ניוז", המזוהה עם בכיר האופוזיציה מהדי כרובי, על סדרה של ארבעה מקרי מוות של ארבעה מפקדים לשעבר ב"משמרות המהפכה" - כוח העילית הנאמן לשלטון של צבא אירן - בתוך ארבעה ימים. מקרי המוות אינם מיוחסים בדיווח לגורם כלשהו, אך לא ניתן כמובן להתעלם מההקשר - שרשרת החיסולים האחרונה של גורמי ביטחון באירן, שרק בסוף השבוע האחרון נוסף לה עוד קצין שחוסל ביריות על ידי מתנקש רכוב על אופנוע בעיר חורמאבד.

ארבעת הקצינים, לפי הדיווח - שלא זכה לאישור מאף גורם נוסף - הם וופא ג'עפריאן, בן 52; עבאס מהרי, בן 52; אחמד סייאפזדה, בן 55; ומנסור טורקאן, בן 50.

לפי הדיווח, הראשון למות, לפני חמישה ימים ולאחר כמה חודשים של מחלה, היה ג'עפריאן, לשעבר קצין לוחמה אלקטרונית ובאחרונה מנהל של חברת טלקומוניקציה ממלכתית. אחריו מתו בזה אחר זה גם האחרים, כולם כתוצאה מהתקפי לב או אירועי שבץ מוחי פתאומיים. מהרי וסייאפזדה הם כיום בכירים באוניברסיטאות, ואילו טורקאן היה מפקד בכיר המשמרות המהפכה במהלך מלחמת אירן-עירק בשנות ה-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully