וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשי מאסר לניצול שואה שדרס למוות הולך רגל

קובי מנדל

23.5.2012 / 17:25

בית המשפט גזר את העונש על דב אברמוביץ', בן 78, שדרס למוות את יצחק אינבינדר ופצע קשה את בנו. השופט כתב בהחלטתו כי "נסיבות חייו של הנאשם נלקחו בחשבון"

בית משפט השלום לתעבורה בחיפה גזר היום (רביעי) מאסר של תשעה חודשים בפועל ומאסר על תנאי של תשעה חודשים על דב אברמוביץ', ניצול שואה, בן 78 מחיפה, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, סטייה מנתיב נסיעה ונהיגה רשלנית לאחר שבתאונה שאירעה ב-2007, דרס למוות גבר ופצע את בנו באורח קשה. כמו כן, קבע בית המשפט שהנאשם פסול מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 15 שנה בפועל וכן תשלום קנס של 5,000 שקלים.

התאונה אירעה בדצמבר 2007 כשהנהג הנאשם נסע עם רכבו בכביש 22 מכיוון הקריות לחיפה ולאחר שעבר את צומת המכולות, סטה ימינה ופגע בשני הולכי הרגל שהלכו בשולי הכביש. כתוצאה מהפגיעה נגרם מותו של יצחק אינבינדר, בעוד בנו אורי נפצע פצעים קשים.

השופט אינאס סלאמה ציין בגזר הדין כי נסיבות חייו של הנאשם נלקחו בחשבון: יליד 1934, ניצול שואה אשר מקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, נוהג שנים רבות ולא צבר לחובתו הרשעות קודמות. מאידך, נכתב בגזר הדין כי "מדובר בתאונה קטלנית שתוצאותיה הקשות מלוות את משפחת המנוח עד עצם היום הזה וכאשר ניתן היה בנקל למנוע אותה אילו מילא הנאשם אחר חובותיו ונהג תוך תשומת לב לכביש ולסביבתו".

עוד כתב השופט כי "שדה הראייה הנקי שעמד לרשותו, מבלי שהבחין בהולכי הרגל עובר לפגיעה, סטייתו ללא כל סיבה לעברם, פגיעתו בהם מבלי לנסות למנוע את התאונה והתנהגותו לאחר התאונה, שעה שלא עצר מיד והמשיך בנסיעה – ללמדך שהוא לא היה ער לפגיעה, כל אלה הן נסיבות לחומרה שמן הראוי כי יזקפו לחובתו".

השופט הוסיף כי יש לנקוט בגישה מחמירה על מנת להילחם בתאונות הדרכים הללו. "לא אחת עסקו בתי המשפט בתאונות קטלניות בהם קופחו חיי אדם, בשל רשלנות של הנהגים שברובם הם אנשים נורמטיביים" והדגיש כי בתקופה זו בה הפכו תאונות הדרכים למכת מדינה, ראוי כי גם בתי המשפט ירתמו למלחמה העיקשת בתאונות וינקטו בגישה מחמירה המתבטאת, בין היתר, בכך שהעונש הראוי – ככלל – הינו מאסר מאחורי סורג ובריח וכאשר הנסיבות האישיות של הנאשם בדרך כלל אינן בעלות משקל כבעבירות אחרות המלוות בכוונה פלילית", כתב השופט.

לצד זאת, ציין השופט כי התלבט רבות באשר לענישה בתיק זה בכל הנוגע למרכיב המאסר בפועל שיש להטיל על הנאשם, אך שוכנע בסופו של יום כי ראוי שיוטל עליו עונש של מאסר בפועל ולא של ביצוע עבודות שירות, בנוסף לעונשים נלווים, לרבות פסילה ארוכה שתבטיח הרחקתו מהכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully