וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחרטום מאשימים: ישראל שוב ביצעה חיסול בשטחנו

שר החוץ של סודן הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל, בטענה כי המכונית שעלתה באש אתמול בפורט סודן היא תוצאת חיסול מכוון, "דומה לזה שהיה באפריל 2011". בירושלים לא מגיבים

בחרטום אומרים כי ישראל אחראית לחיסול שהיה אתמול לחופי ים סוף, ומשווים אותו לחיסול כפול שהיה בשנה שעברה.

אתמול (שלישי) דווח כי מבריח נשק ידוע נהרג בפיצוץ במכוניתו בפורט סעיד. סוכנות הידיעות הסודנית הרשמית זיהתה אותו כבן לשבט אבבדה, המעורב בהברחות למצרים. לפי הדיווח, ההרוג היה סוחר בשם נאסר עוודאללה אחמד סעיד, בן 65.

מכונית שהתפוצצה בעיר פורט סודן בסודן, 22 במאי 2012. רויטרס
יושב הרכב שחוסל - מבריח נשק בכיר/רויטרס

שר החוץ של סודן, עלי אחמד קארטי, אמר כי הפעולה נושאת מאפיינים ישראלים. "אופי הפיצוץ דומה לפיצוץ שעשתה ישראל בסודן בעבר". אתמול סירבו גורמי ממשל בסודן להתייחס לדיווח. דובר משרד החוץ בירושלים מסר אתמול לסוכנות ידיעות זרות כי אין בכוונתו להגיב "להאשמות כלליות". מפרטים נוספים שהתבררו היום על הפיצוץ, עולות טענות של עיתונאים מקומיים לגבי דימיון לחיסולים קודמים שהיו במדינה. עיתונאי בסודן מסר לרויטרס כי במכונית שהתפוצצה ומתחתיה "נבעו שני חורים קטנים אך עמוקים", דבר העשוי להצביע כי נורו לעברה טילים מן האוויר.

מכונית שהתפוצצה בעיר פורט סודן בסודן, 22 במאי 2012. רויטרס
עיתונאי מקומי סיפר על "חורים קטנים ועמוקים", רמז לירי טילים מהאוויר/רויטרס

במרץ 2009 יוחסה לחיל האוויר הפצצה של שיירת נשק של חמאס בסודן. חודש לאחר מכן, הואשמה ישראל בהשמדת ספינת נשק אירנית ליד חופי סודן, וחשדות דומים עלו שוב בדצמבר של השנה שעברה, אז דווח בסודן כי ישראל הפציצה שתי שיירות נשק במדינה. לכל הדיווחים האלה לא הייתה התייחסות בישראל, ומרביתם הוכחשו בחרטום.

מזרח סודן משמשת זה זמן רב כנתיב להברחת נשק למצרים, וממנה, דרך חצי האי סיני, לרצועת עזה. אחת הפעולות הבולטות שיוחסו לישראל הייתה באפריל של השנה שעברה, אז נהרגו שני בני אדם בהפצצה של מכונית באזור פורט סודן, לא ברור אם ממטוס או על ידי טיל. בהמשך התברר כי אחד ההרוגים בתקיפה היה הממונה על ההתחמשות בחמאס, שאף כונה "אחד מגדולי מבריחי הנשק בעולם" - ככל הנראה עבד אל-לטיף אל-אשקר, שהחליף בתפקיד את מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי. לדברי שר החוץ של סודן, אופי הפיצוץ במכונית שעלתה באש אתמול הוא "דומה מאוד לזו שעלתה באש בחודש אפריל 2011".

בפיצוץ אתמול לחופי ים סוף נהרג מבריח נשק בכיר
אפריל 2011: חיסול כפול בסודן, ישראל אחראית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully