וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: לכלוא פליטים מדרום סודן עד לפסיקת בית המשפט

ענת שלו

22.5.2012 / 17:03

שר הפנים הנחה את רשות ההגירה להיערך למעצרם של 700 מבקשי המקלט. בשבוע שעבר עורר ישי התנגדות חריפה בעקבות דברים דומים שאמר בראיון שלאחריו התקבלו איומים במוקדי הסיוע

שר הפנים, אלי ישי, הנחה היום (שלישי) את רשות ההגירה לעצור ולכלוא את מבקשי המקלט מדרום סודן עד להחלטת בית המשפט בנוגע לגירושם. מרשות ההגירה נמסר כי לפי הנחיית השר, עליהם להתחיל להיערך למעצרים כבר בימים הקרובים.

לפני מספר ימים, אמר ישי לוואלה! חדשות: "אני ממתין לבג"ץ לגבי דרום סודן. מתוך 17% שהייתי אמור לגרש, גירשנו 15%. נותרו 2%, וזה יבוצע". הוא עוד הסביר כי "כרגע, יש למעלה מ-50 אלף איש שאני לא יכול לגרש. הביטחון של אזרחי ישראל ממש מתערער בשל המסתננים והתנהגותם פה, לכן הצעתי לפנות מתקני בתי סוהר". הראיון התקיים מספר ימים לאחר שעורר ישי התנגדות חריפה באמרו לגלי צה"ל כי צריך לכלוא או לגרש את כל מבקשי המקלט. לאחר מכן, התקבלו איומים רבים במוקדי הסיוע, ובמוקד הסיוע לעובדים זרים החליטו להגיש תלונה נגד ישי בגין הסתה.

הקליניקה המשפטית לזכויות פליטים מסרה כי על אף הוראת ישי והיערכות רשות ההגירה לעצור פליטים מדרום סודן, אין כל בסיס משפטי לעצור אותם. "למרות ההצהרות המבישות של ישי, על פי צו הביניים של בית המשפט העליון אסור לכלוא פליטים מדרום סודן או לבצע כל אכיפה בנוגע אליהם כל עוד העתירה נמצאת עדיין בדיון".

שרה מדרום סודן: המלחמה נמשכת, אל תגרשו פליטים

במכתב עליו חתום ראש רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי, בתשובה לשאילתה של ח"כ דב חנין (חד"ש) מתחילת חודש מאי נכתב: "בימים אלו מתנהלת עתירה שעניינה סוגיית השבת נתיני דרום סודן בחזרה למולדתם... במסגרת בקשת המדינה להארכת מועד להגשת תגובה לבקשה למתן צו ביניים, הצהירה המדינה כי לא תפעל להרחקתם ואלה לא יושמו במשמורת עד למתן החלטה אחרת. עוד הצהירה פרקליטות המדינה כי לא ינקטו פעולות הנוגעות לאיסור העסקתם של מי שהגיעו לישראל מדרום סודן".

לפני כשבוע, ביקרה בישראל שרת החקלאות של המדינה הצעירה, בטי אוגוורו, כשעל הפרק - הגברת שיתוף הפעולה והסיוע הישראלי למדינה המתפתחת, רכישת טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, ושלל יוזמות ופתרונות לקליטתם של 700 מבקשי המקלט הדרום סודנים.

למרות האווירה החגיגית בביקור, קראה אוגוורו לישראל למנוע את גירוש האזרחים הדרום סודנים. "המצב בדרום סודן משתפר מאז הוקמה הממשלה, אבל נכון לעכשיו מצב המלחמה עם סודן נמשך, ואנחנו רואים לנכון לבקש מישראל שיתמכו בהישארותם כאן", אמרה בראיון לערוץ 7, "צריך לזכור שדרום סודן בת תשעה חודשים בלבד, ויש עוד הרבה תהליכים בדרך".

עוד באותו נושא
אלי ישי: "אם רק אקבל כלים, לא יישאר כאן אף מסתנן"
דרום סודן לישראל: המלחמה נמשכת, אל תגרשו פליטים
מוקד הסיוע לעובדים זרים התלונן: "אלי ישי מסית"
ראיון מיוחד: פליטי דרום סודן מדברים על עצמאות

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully