וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר חגג לצד בני המשפחה: "טרגדיה בלתי נתפסת"

פנחס וולף וקובי דוד

22.5.2012 / 14:56

בני המשפחה שנהרגו בתאונה חגגו אמש בחנוכת בית כנסת והכנסת שני ספרי תורה במגדל העמק. השר הרשקוביץ שהשתתף באירוע: "היו בשמחה גדולה כל כך ובסוף אירעה הטרגדיה"

יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג, שלומי גבאי

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג ושלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"זו משפחה מדהימה, שורשית, מלח הארץ, תרמו לחברה" - כך סיפר היום (שלישי) שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, שהשתתף אמש באירוע עם משפחת אטיאס מהיישוב בר יוחאי, שנהרגה בתאונה בטבריה.

ההרוגים בתאונה הם אב המשפחה, רפאל בן 41, האם יהודית בת 41, הבת הבכורה אביה, בת 17, שני התאומים אלישיב ונריה בני 16, שירה בת 10, תאיר בת 8 ונועה בת 4. הילדה רחל אפרת, בת 7, ניצלה ומאושפזת במצב קל עד בינוני בבית החולים רמב"ם בחיפה.

"היה אתמול בערב אירוע של הקמת בית כנסת והכנסת שני ספרי תורה במגדל העמק", אמר הרשקוביץ לוואלה! חדשות וסיפר על הסב. "האבא של אב המשפחה, הרב שמעון חזן, היה במשך שנים רבות מורה בבית ספר ממ"ד במגדל העמק. הוא כתב שלושה ספרי תורה והחלום שלו היה להקים את בית הכנסת. הם הקימו בית כנסת מפואר וביקשו שאהיה אורח הכבוד בטקס וכך היה. הכרתי אותם לראשונה אמש, היה טקס עם מאות משתתפים", אמר השר וציין כי באירוע נכחו גם הרב של מגדל העמק, יצחק גרוסמן, וגם ראש העיר.

השר הרשקוביץ חונך בית כנסת עם משפחת אטיאס לפני שיצאו לנסיעה הקטלנית. אשר ליטבק, ספק 500
השר הרשקוביץ בהכנסת ספר תורה אתמול/ספק 500, אשר ליטבק

"נפרדתי מכל בני המשפחה בחיבוקים. כשגמרתי לדבר הם ניגשו לתפילת ערבית ולסעודה, לא נשארתי לסעודה והם יצאו לביתם לאחריה" הוסיף הרשקוביץ. "רפי ואחיו היו מהבולטים באירוע".

"אי אפשר לדמיין אירוע כזה", אמר השר על התאונה. "כשהודיעו לי בבוקר ב-SMS שזה הם, לא תפסתי את זה. גם בלי להיות איתם ערב קודם לכן טרגדיה כזאת היא משהו בלתי נתפס, על אחת כמה וכמה שהייתי איתם. הם לבשו חליפות, היו בשמחה גדולה כל כך של משפחתם ובסוף אירעה הטרגדיה".

גם שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס לתאונת הדרכים הקשה, ואמר כי מנכ"ל משרד התחבורה מינה צוות שיבדוק תוך יממה את השתלשלות האירועים שהובילו לתאונה. לדבריו, תיערך בדיקה באשר ל"רצף הטיפול ברכב, והרישוי, לראות אם הרכב טופל כהלכה וההליכים בוצעו כהלכה". כץ, שדיבר בוועידת הנגב בבאר שבע, הביע צער ותנחומים על האסון ואמר כי "השורה התחתונה היא אסון מאוד כבד שקורה דווקא בשנה שיש ירידה מאוד דרמטית בהיקף ההרוגים בתאונות דרכים. יש מגמה של שיפור אבל אסון כזה הוא אסון שהלב מסרב לעכל והמוח מסרב להאמין ונסיבות התאונה נבדקות".

(איור: סטודיו www.artishok.co.il)

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס לתאונת הדרכים הקטלנית וביקש להעביר את תנחומיו למשפחה. בפתח נאומו בוועידת הנגב אמר דנינו כי "נסיבות התאונה ייחקרו עד תום למרות שלכאורה הכל ידוע, אבל יש כאן מה לחקור. האסון הזה ממחיש עד כמה המאבק בתאונות הדרכים הוא חיוני במדינת ישראל ונמצא במקום מרכזי בעשייה של משטרת ישראל".

התאונה בטבריה - כותרות אחרונות
הילדה שניצלה: "אמא נישקה אותי והרכב הידרדר"
האם זעקה: "אלוהים תציל אותנו, איבדנו את הבלמים"
חילץ את הילדה מהזירה: "היא אמרה לי 'כולם מתו'"

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

לפניות לכתב קובי דוד: davidkobi@walla.co.il
לפניות לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il
לפניות לכתבת טל שלו: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully