וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של תאונות: משפחות שלמות שנמחקו בכבישים

22.5.2012 / 16:59

ההתהפכות בטבריה היא רק האחרונה בשורת תאונות דרכים שגבתה את חייהן של בני משפחה. בשתי תאונות בהפרש של שנה נהרגו בני משפחת דהן ושוורץ בכביש הערבה

ערן גילווארג

התאונה הקטלנית הלילה (שלישי) בה נהרגו שמונה בני משפחת אטיאס מהיישוב בר יוחאי היא תזכורת כואבת לעובדה שתאונות דרכים עלולות להביא למחיקת משפחות שלמות. הורים וילדיהם, סבים וסבתות, אחים ובני דודים, נוסעים לעיתים קרובות ברכב אחד, וכאשר הם מעורבים בתאונה קטלנית, התוצאה היא במקרים רבים בלתי נתפסת. בשנתיים האחרונות בלבד אירעו כמה מקרים כאלה.

שלושה דורות מבני משפחת שוורץ מאילת נהרגו בתאונה בכביש הערבה במאי 2011 - סולומון שוורץ, סב המשפחה, בן 66 מאילת, בנו ארז סולומון בן 36, אשתו שרית בת 32, ועמית בנם בן הארבע. התינוקת עופרי נותרה בחיים, ונפצעה באורח קשה. מהחקירה עלה כי אם המשפחה נהגה במכונית מאילת לכיוון צפון, איבדה עליה את השליטה וסטתה מהכביש. היא עלתה לכביש בטרם השיגה שליטה מלאה על רכבה, ובמקום עבר באותו רגע אוטובוס פרטי. הנהג לא הספיק לבלום, ופגע בצדה הימני של המכונית בעוצמה רבה.

כביש הערבה גבה גם את חייהם של בני משפחת דהן בפברואר 2010, כאשר נהג משאית התנגש בהם חזיתית. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, נהג המשאית נסע במהירות גבוהה וסטה מנתיבו באחד העיקולים. ליאור דהן, אשתו טלי, בתם בת החמישה חודשים, וכן אמו של ליאור, רות, ואחותו שרית, נשרפו למוות ברכב לאחר התאונה.

באוגוסט 2010 נספו יחדיו שבעת בני משפחת ברנשטיין מביתר עלית, כאשר מיניבוס בו נסעו התנגש ברכבת ליד קריית גת. השבעה היו הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין, שהייתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי-אהרון ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי-אהרון בן ה-9. בחקירת המשטרה עלה כי מסיבה שאינה ברורה פרץ נהג המיניבוס מחסום לאחר סגירתו וככל הנראה נתקע על פסי הרכבת, שטרם הספיקה לעצור ופגעה בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה ליד קריית גת באוגוסט 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאונה הקטלנית שאירעה בחיפה בספטמבר 2011 נהרגו שאדי עורבי בן 15, מוראד עורבי בן 20 ואחמד מופיד עמאר בן 19, שלושה מהם בני משפחה אחת תושבי עכו. יחד עמם נהרג חבר נוסף, שאדי סורי בן 26. מחקירת המשטרה עלה כי הרכב נסע בכביש 58, לחיפה מצומת הקריות, סטה מנתיבו - והתנגש בקיר בית הספר הטכני בעיר.

רק בשבת האחרונה, בשעות הצהריים, נפצעו אם, אב ושני ילדיהם הקטנים מכפר סבא, לאחר שרכב כיבוי אש פגע במכוניתם ברחוב טשרניחובסקי בעיר. המשטרה עדיין בוחנת את נסיבות התאונה. האב מאושפז עדיין במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון. מצבו משתפר והוא מוגדר כעת קשה אך יציב. האם מאושפזת לצדו במצב בינוני. הילדים שוחררו בינתיים לביתם.

עוד בנושא
שמונה בני משפחה נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בטבריה
הילדה שניצלה: "אמא נישקה אותי והרכב הידרדר"
ארבעה בני משפחה נפגעו בהתנגשות עם כבאית בשרון

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully