וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הרכבת: שבעת בני המשפחה נטמנו בחלקה אחת

אלפי בני אדם ליוו למנוחת עולמים את שבעת בני משפחת ברנשטיין, שנהרגו אתמול לאחר שמיניבוס התנגש ברכבת ליד קריית גת. שכן של בני המשפחה בביתר עילית: "זה אסון לכל העיר. אין כאן אדם בלי דמעות בעיניים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה, לירז ליבנה)

שבעת בני המשפחה שנהרגו בתאונת הרכבת סמוך לקריית גת הובאו בצהריים (שישי) למנוחת עולמים בבית העלמין שבהר המנוחות בירושלים. השבעה נטמנו זה לצד זה בחלקה אחת. במסע ההלוויה שיצא מבית הכנסת קרלין סטולי בשכונת מאה שערים נטלו חלק אלפי בני אדם. שבעת ההרוגים הם אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין שהיתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי-אהרון ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי-אהרון בן ה-9. בעלה של מלכי, דודו בן ה-23, נפצע באורח בינוני והוא מאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון. בשל מצבו, טרם סיפרו לו על מות יקיריו. נהג המיניבוס נפצע אף הוא באורח בינוני.

במהלך ההלוויה נחסמו לתנועה הרחובות הסמוכים לכיכר השבת, בהם הרחובות יחזקאל, ישעיהו, שטראוס ומלכי ישראל. המשטרה המליצה לנהגים שלא להגיע עם רכבם לאזור.

אלחנן דויטש, שכנו של המנוח אריה ברנשטיין, סיפר לוואלה! חדשות כי אריה היה איש חסד עצום ותפקד כאיש הצלה במשך שנים רבות. "לא שמעו ממנו את המילה 'לא'. הוא רץ להציל נפשות ביום ובלילה, תמיד עם חיוך על הפנים ומסירות. הוא לא התלונן ונתן כתף לעזור לכל אחד", אמר דויטש. הוא הוסיף, כי "העיר ביתר עילית איבדה משפחה חשובה מאוד. זה לא עוד הלם סתם, זה אסון לכל העיר, שחיה באחדות שאין כדוגמתה. אין כאן אדם בלי דמעות בעיניים. כל בית ובית קיבל את זה בצורה קשה שאי אפשר לתאר אותה". דויטש סיכם ואמר כי "כל מה שאומר על המשפחה לא יהיה מספיק, קשה לדבר עליהם בלשון עבר".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי נהג המיניבוס שהיה מעורב תאונה הסיע משפחה, ומסיבה שאינה ברורה פרץ מחסום לאחר סגירתו וככל הנראה נתקע על פסי הרכבת, שטרם הספיקה לעצור ופגעה בו. מדובר בצומת עם רמזור בו ישנה תצפיתנית. מהחקירה עולה עוד, כי התצפיתנית הספיקה להתריע לנהג הרכבת על הימצאותו של המיניבוס על הפסים. בתגובה, נהג הרכבת ניסה לבלום בלימת חירום אך הרכבת לא הספיקה לעצור בזמן ופגעה במיניבוס.

עדכון ראשון: 10:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully