וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיעור אזרחות בעשר דקות מראש הממשלה

טל שלו

21.5.2012 / 18:29

נתניהו נתקל בקבוצת תלמידי כיתה ו' מנצרת עילית שסיירו בכנסת, החליט לתת להם הרצאה קצרה על דמוקרטיה בעזרת לוח מחיק, והסביר להם: "המקום הכי חשוב בכנסת זה המזנון"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: תקשורת ראש הממשלה, עריכה: יותם בן-דוד)

מרבית המבקרים בכנסת ישראל זוכים לסיור מודרך בין כתלי המשכן ולומדים תוך כדי על יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומאפייניה. ילדי כיתה ו? מבית הספר נטפים בנצרת עילית, לעומת זאת, זכו היום (שני) לשיעור דמוקרטיה ממורה מיוחד - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיה בדרכו ללשכתו בכנסת, נתקל בכיתת התלמידים שסיירה במקום, ואלו הופתעו כשהזמינם לחדר הממשלה, שם העביר להם שיעור ראשון בדמוקרטיה ואזרחות - בעשר דקות.

"המקום הכי חשוב בכנסת זה המזנון"

בסיוע לוח מחיק, שרטט נתניהו עבור התלמידים את עקרונות הדמוקרטיה הישראלית - הפרדת רשויות, שוויון בפני החוק והחוזה החברתי, והסביר על מבנה הכנסת ועל תהליך החקיקה. "המקום הכי חשוב בכנסת זה המזנון", אמר נתניהו לתלמידים, והתעניין אם מזנון חברי הכנסת משולב במסלול ביקורם. כשגילה ממדריכת הסיור שהתשובה שלילית, ניצל את ההזדמנות כדי להדגים לתלמידים את עקרונות הפרדת הרשויות, והסביר כי אפילו שהוא ראש ממשלה, הוא אינו יכול להורות לראש הרשות המחוקקת להכניסם למזנון, אלא רק לבקש ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו מעביר שיעור מאולתר באזרחות לתלמידי כיתה ו' בכנסת. ערן רופלידיס, תקשורת ראש הממשלה, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו שרטט עבור התלמידים את עקרונות הדמוקרטיה הישראלית/לשכת העיתונות הממשלתית, ערן רופלידיס, תקשורת ראש הממשלה

"אם אני רוצה להגיד שיכניסו אתכם לקפיטריה, אין לי סמכות לעשות זאת, אני יכול רק לבקש מיו"ר הכנסת", הסביר נתניהו לתלמידים, ובין לבין בחן אותם על מיהו הוגה שיטת הפרדת הרשויות (אחד מעובדי לשכתו הדליף את התשובה לתלמידה שענתה נכונה - מונטסקייה). כמו כן, הוא הסביר על סעיפי התקציב והתחמק משאלה על אירן. לסיום, כשבדק כמה הדור הצעיר רוצה להידמות לו כשיהיה גדול, רק כמחצית התלמידים הרימו יד כשנשאלו מי רוצה להיות ראש ממשלה.

בשבוע שעבר, לאחר שזכה נתניהו לתואר "קינג ביבי" בכתבת שער של המגזין טיים, ביקש נתניהו להצטנע ובתגובה הרשמית לכתבה, שתיארה את עוצמתו הפוליטית הרבה של ראש הממשלה לאחר כינון ממשלת האחדות עם קדימה, אמר כי "ישראל היא מדינה דמוקרטית ולא מונרכיה, ואני לא שוכח את זה לרגע". גם במהלך ההסבר שנתן לתלמידים על הרשות השופטת, המבצעת והמחוקקת, ביקש נתניהו להבהיר לתלמידים את הכוחות המאזנים של הדמוקרטיה: "אני יכול לעשות כל מה שאני רוצה?", שאל, והנהן בהסכמה לתשובתם השלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully