וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות בהסתדרות: למי יצביעו החברים?

ענת שלו

21.5.2012 / 15:41

הבחירות לראשות ההסתדרות יכריעו בין היו"ר הנוכחי עופר עיני לחבר הכנסת איתן כבל. מספר חברים בארגון שיתפו אותנו בשיקוליהם למי להצביע, לקראת ההצבעה שתתקיים מחר

ההכנות לקראת הבחירות בהסתדרות שיתקיימו מחר (שלישי) ויכריעו מי יעמוד בראשה - עופר עיני, היו"ר המכהן, או איתן כבל, המתמודד מולו - בשיאן. האם יתמכו העובדים ביו"ר הנוכחי, שהשבית את המשק והכריז על מאבקו למען עובדי הקבלן, או שמא יחליטו העובדים להעביר את המושכות לחבר הכנסת איתן כבל (עבודה) כדי שיכניס דם חדש למערכת? לקראת הבחירות שיתקיימו מחר, דיברנו עם מספר עובדים החברים בהסתדרות ושאלנו אותם למי הם יצביעו.

"הלוואי שהייתה מתמודדת אישה"

שרון כהן, בת 42 מאזור הצפון היא סייעת בגן לחינוך מיוחד. "התחושה היא שמתעלמים מאתנו לחלוטין בהסתדרות", אמרה כהן. "למי אכפת הרי מסייעות בגנים? אנחנו לא נביא לאף אחד כוח פוליטי גדול. אבל אנחנו כן חלק חשוב בהסתדרות, אנחנו עושות עבודת קודש שהרבה אנשים אינם מסוגלים, או אינם בעלי הכוחות הנפשיים לעשות. התחושה היא שכל המקצועות האלה כמו סייעות, עובדות סוציאליות ומורות שהם כביכול מקצועות 'נשיים' הם כאילו חסרי חשיבות".

"אתם שמעתם על תנאי ההעסקה שלנו איפשהו או על מאבק למעננו? לא, כי לא היה כדבר הזה", המשיכה כהן. "זה מה שהיה חסר לי בשלושת השנים בהן אני חברה בהסתדרות ואני אצביע עבור מי שיבטיח לעשות עבורי ולשפר את תנאי העסקה השערורייתיים שלי – אני מרוויחה בקושי יותר מצעירים שהשתחררו הרגע מהצבא, על אף ההכשרה המקצועית רבת השנים שלי ואופייה הקשה של עבודתי, עבודה עם ילדים עם בעיות נפשיות ושכליות. הלוואי שהייתה מתמודדת אישה לתפקיד יו"ר ההסתדרות. נראה לי שאז דברים היו נראים אחרת. היה לו יותר חשוב לתפוס טרמפ על מחאת הקיץ ולהתרברב בכל מיני הישגים שבשטח העובדים עצמם הופקרו".

כבל חסר הניסיון הדרוש

דעה אחרת נשמעה מפיו של ארז יוסף, בן 35, העובד באחת מקופות החולים, שדווקא חושב שעופר עיני עשה רבות עבור העבודה המאורגנת בישראל והוא ימשיך לתמוך בו גם בבחירות הבאות. "אני חבר שבע שנים בהסתדרות ואני יכול בפה מלא להכריז שאני תומך בעיני. הוא הוביל מאבקים חשובים והגיע להישגים רבים מול הממשלה. הוא השיג פנסיה חובה לפני כחמש שנים לעובדים השכירים במשק ודאג לכך שעובדים יוכלו להתאגד בכלל המגזרים במשק הישראלי. התחושה היא שבממשלה אף אחד לא שם עלינו אבל בהסתדרות כן נלחמו להשיג לכלל העובדים בישראל דברים בסיסיים שמגיעים להם. בזכות עיני וההסתדרות במקום העבודה שלי עברנו לחוזים קיבוציים במקום חוזים אישיים, הרגשתי שיש לי גב כנגד ההפרד ומשול שמנסים לעשות במקום העבודה".

יוסף חושב שלאיתן כבל, המתמודד מול עופר עיני, חסר הניסיון הדרוש להוביל את ההסתדרות. "לפי מה שעקבתי אחרי הקריירה שלו הוא לא עסק בנושאי עבודה מאורגנת או בנושאים חברתיים. עם כל הכבוד שהוא עכשיו מנגח ככה את עופר עיני בסיסמאות, לא שמעתי דבר אחד שהוא מתכוון לעשות בעוד שעיני השבית את המשק, הגיע לתוצאות ויצר התארגנויות של עובדים במקומות עבודה רבים. לכן אני מתכוון להצביע לעיני".

" צריך מישהו שייאבק נגד ההפרטה של שירותי הרווחה"

יערה (השם המלא שמור במערכת) היא עובדת סוציאלית בת 40 מאזור השרון, שמסבירה את בחירתה ביו"ר חדש להסתדרות: "אני חברה בהסתדרות כבר עשר שנים ואני מרגישה שאחד המגזרים המקופחים ביותר כעת מבחינת ייצוג בהסתדרות הם העובדים הסוציאליים. ההסתדרות עד כה בהנהגתה הנוכחית דואגת בעיקר לוועדי עובדים כוחניים וגדולים שיכולים בכל רגע להשבית את המדינה - הנמלים, חברת החשמל, שדות התעופה. אבל מה עם מי שדואג לרווחת התושבים בארץ הזאת ולבעיותיהם הנפשיות הקשות ביותר? אנחנו עדיין מקבלים פחות מדי, נותנים יותר ממה שאנחנו מסוגלים, סופגים התעללויות פיזיות ונפשיות והתחושה שלי היא שאין מי שדואג לנו".

למרות שאיגוד העובדים הסוציאליים וההסתדרות הכריזו על מאבקים למען העובדים והעובדות הסוציאליים בעבר, יערה מסבירה כי אין שינוי בשטח. "ההסתדרות דאגה עד עכשיו בעיקר לדבר ופחות לעשות. הם מדברים על איך הם יפעלו להעלות את השכר שלנו, שלא השתנה 16 שנים, ולשפר את תנאי ההעסקה שלנו אבל בשטח, כל הסכם שהגיעו אליו עד כה היווה מתי מעט ולא שינה את חיינו באופן משמעותי. כדי להישאר בתחום ובמקצוע הזה, אליו הוכשרתי, אני צריכה איזושהי רשת ביטחון. לכן אני רוצה לתת צ'אנס לאיתן כבל, כי ראינו שעד כה עם עיני התוצאות שהגענו אליהן היו דלות ביותר. וכשמישהו כושל בעבודתו, לפחות מבחינת האלקטורט שלו, צריך לתת את המושכות למישהו אחר. צריך מישהו חזק שייאבק נגד ההפרטה המאסיבית של שירותי הרווחה שמתרחשת בישראל 2012".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully