וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל במתקפה נגד עיני: "הוא משת"פ של הממשלה"

פנחס וולף

16.4.2012 / 13:59

לרגל השקת המרוץ לראשות ההסתדרות, תקף חבר הכנסת מהעבודה את יו"ר הארגון ואמר כי אם יזכה בתפקיד, הרי שאצלו "לא יהיו עובדים סוג ב'". עיני: "שלא יטיף ולא ישמיץ"

ח"כ איתן כבל (העבודה) פתח הבוקר (שני) את מסע הבחירות שלו לתפקיד יו"ר ההסתדרות. במסיבת עיתונאים שכינס במטה הבחירות שלו בתל אביב, הציג כבל מתווה למה שהוא הגדיר "מהפכה בהסתדרות שמטרתה להחזיר אותה להיות הגוף החברתי-כלכלי המוביל במדינת ישראל". כבל, שקרא לרשימתו "הבית החברתי", צפוי לזכות לתמיכת סיעות קדימה, חד"ש, מרצ, עוצמה - סיעתו של עמיר פרץ, ואופק - סיעת פורשי הליכוד בהסתדרות. חברת מועצת עיריית תל אביב מטעם מרצ, תמר (תמי) זנדברג, היא המועמדת שלו לתפקיד יו"ר נעמ"ת.

בפתח נאומו, תקף כבל בחריפות את יו"ר ההסתדרות הנוכחי, עופר עיני. "מי שמוגדר 'המגשר הלאומי' התגלה כלא יותר ממשתף פעולה, שברגעי האמת הפנה גב לציבור העובדים", אמר. "ההסתדרות לא יכולה לשתף פעולה עם ממשלה קפיטליסטית ודורסנית, הפוגעת בעובדים ובמעמד הביניים. הציבור הישראלי כבר הבין את זה. מאות אלפים צעקו את זה ברחובות. אבל ההסתדרות, כך נדמה, הפכה לחלק מהשיטה".

אך לא רק דרכו של עיני היתה מושא לביקורת מצד כבל, שתקף גם את התנהלותו האישית של יו"ר ההסתדרות. "אני לא חש בנוח כשאני מגלה, דרך התקשורת, שהוא מינה את בת הזוג שלו ליושבת הראש של רשת החינוך של ההסתדרות, ואת אחיו ליו"ר סיעה, שמקבל עשרות אלפי שקלים על חשבון העובד", תקף כבל. "אני בוודאי לא חש בנוח נוכח העובדה שהוא גר בדירה יוקרתית בצפון תל אביב, אבל מספר שהוא גר בבאר שבע. אבל כל אלה מתגמדים מול החטא הגדול שלו – שיתוף הפעולה עם חיסול העבודה המאורגנת. עם כניסתי לתפקיד אעמיד למכירה את דירת השרד, שלראשונה נרכשה עבור עופר עיני, ואמשיך להתגורר בראש העין". כבל הבטיח לחסל את תופעת עובדי הקבלן ואמר כי "אצלי לא יהיו עובדים דור ב', ולא כל צורה מעוותת אחרת של העסקה".

ממטה הבחירות של עיני נמסר בתגובה: "ההסתדרות היא היום הארגון החברתי החזק ביותר במדינת ישראל, ומאות אלפי עובדים מאוגדים חדשים, שהצטרפו להסתדרות מאז שנכנס עופר עיני לתפקידו כיו"ר ההסתדרות רק מוכיחים זאת. ההסתדרות אחראית למהפך במעמדם של מאות אלפי עובדים, ולא בכדי הפכה לארגון המוערך והמשפיע במדינה".

"מוזר לגלות", המשיכו לתקוף במטה עיני, "שדווקא אדם שניסיונו היחיד ביחסי עבודה הוא בביטול הסכם קיבוצי לעובדי מפלגת העבודה בזמן כהונתו כמזכ"ל המפלגה, ושבמשך כל שנותיו כחבר כנסת לא יזם ולו חוק אחד למען ציבור העובדים, ולא עמד בראש מאבק כלשהו למען ציבור העובדים - מעז להטיף, לקלל, להשמיץ ולגדף. אין ספק כי מתנגדי ההסתדרות ואלו המנסים לבטל הסכמים קיבוציים במקומות העבודה ולהחליש את העבודה המאורגנת יראו באיתן כבל את מועמדם ושותפם הטבעי. מוטב כי כבל יפנים כי תפקיד יו"ר ההסתדרות אינו סידור עבודה פוליטי".

לקריאה נוספת
חשד: בכירים בהסתדרות מכרו נכסים בלי ידיעת הארגון
אחרי השביתה: בליכוד תומכים בעיני לראשות ההסתדרות
כבל יתמודד מול עיני - פרץ יודיע על פרישתו מהמרוץ

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully