וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל יתמודד מול עיני - פרץ יודיע על פרישתו מהמרוץ

פנחס וולף

19.3.2012 / 0:42

תפנית בבחירות לראשות ההסתדרות: בית המשפט הכשיר את מועמדותו של איתן כבל, הזוכה לתמיכתו של עמיר פרץ. לפיכך, צפוי האחרון להודיע על הצטרפותו למחנה כבל בקרב מול עיני

ח"כ עמיר פרץ (העבודה) צפוי להודיע היום (שני) על הסרת מועמדותו בהתמודדות לראשות ההסתדרות, בשל העובדה שבית המשפט הכשיר את מועמדותו של איש מחנהו, ח"כ איתן כבל. כבר מתחילת הדרך היה ברור שפרץ וכבל לא יתמודדו זה מול זה. עם זאת, כאשר בהסתדרות החלו להערים קשיים על מועמדותו של כבל, הודיע פרץ על הצטרפותו למרוץ, כאשר הכוונה הייתה שבמידה שמועמדותו של כבל תאושר, הוא יפרוש ויתמוך בו.

"אני מודה לבית המשפט שקיבל את כל טענותיי", אמר כבל. "זוהי אות הפתיחה למסע ארוך להשבת ההסתדרות למעמדה כארגון הכלכלי-חברתי החשוב בישראל". ממטה פרץ נמסר בתגובה כי מחר השניים ייפגשו כדי לתאם דרכי פעולה משותפות של סיעות "עוצמה" ו"הבית החברתי" (סיעותיהן של השניים). "המועמד של הסיעות המשותפות הוא איתן כבל, ועמיר פרץ תומך במועמדותו", נמסר מהמטה.

למועמדות השניים קיימת גם השלכה פוליטית משמעותית במפלגת העבודה; בעוד שמפלגת העבודה והעומדת בראשה, ח"כ שלי יחימוביץ', תומכות בצורה מובהקת במועמדותו של יו"ר הההסתדרות הנוכחי, עופר עיני, יריבה המושבע של יחימוביץ' במפלגה, פרץ, תומך באיש מחנהו, כבל.

לפני שלושה שבועות הושעו השניים ב"חשד לפלילים"

החלטת בית המשפט מתרחשת לאחר חילופי האשמות קשים שהתנהלו בין ועדת הבחירות של ההסתדרות לבין פרץ וכבל. בוואלה! חדשות פורסם לראשונה, לפני שלושה שבועות, על טענות של עורך דינו של פרץ על כך שוועדת הבחירות איימה על תומכיו. כעבור יומיים הודיעה ועדת הבחירות כי היא משעה את מועמדותיהם של השניים בשל "חשד לפלילים" בגיוס החתימות שאיפשרו את התמודדותם.

מספר ימים נוספים עברו עד שרשות השיפוט של ההסתדרות החליטה לבטל את השימוע שוועדת הבחירות ביקשה לערוך לפרץ. גם כבל לא עבר שימוע בסופו של דבר, וועדת הבחירות הסתפקה בשיחה עימו ובדרישה להשלים את החתימות שלטענתה חסרות לו.

עוד בנושא
כבל ופרץ לא אושרו להתמודד להסתדרות: "חשד לפלילים"
פרץ נגד ועדת הבחירות בהסתדרות: "איימו על תומכיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully