וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל ופרץ לא אושרו להתמודד להסתדרות: "חשד לפלילים"

פנחס וולף

28.2.2012 / 0:50

ועדת הבחירות של הארגון הודיעה שלא תוכל לאשר מועמדויותיהם של הח"כים בטענה כי חלק מהנתונים שהוצגו בפניה מעלים לכאורה חשש לביצוע עבירות פליליות. השניים יזומנו לבירור

עיני ירוץ נגד עצמו? לאחר שדווקא אנשי פרץ התלוננו על התנהלותה, ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות החליטה אמש (שני) כי עד לבירור נוסף, לא תוכל לאשר את מועמדויותיהם של חברי הכנסת איתן כבל ועמיר פרץ במרוץ לראשות הארגון. הוועדה נימקה את ההחלטה בטענה כי חלק מהנתונים שהוצגו בפניה מעלים לכאורה חשש לביצוע עבירות פליליות. הוועדה החליטה לזמן את המועמדים לשיחה במסגרתה יוצגו הנתונים וייערך בירור בעניין.

על פי מכתב ששלח אתמול יו"ר ועדת הבחירות של ההסתדרות, עורך הדין טל קרת, לכבל, ברשימת התומכים שצורפה לטופס מועמדותו מטעם רשימת "בית חברתי" התגלו 178 חתימות כפולות, יותר מאלף תומכים כלל לא נכללו בפנקס הבוחרים כנדרש, ו-180 תומכים צויינו גם ברשימתו של המועמד הנוסף, עמיר פרץ. לאור זאת, עולה מהמכתב, כבל אינו עומד בדרישת הסף כתנאי לאישור מועמדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות שהיא 5,000 תומכים.

מסיבת עיתונאים של עמיר פרץ, דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה בעקבות פרישתו של אהוד ברק ממפלגת העבודה, ינואר 2011. מגד גוזני
יזומנו לשיחה. כבל ופרץ/מגד גוזני

מנגד, רק בסוף השבוע האחרון התלוננו אנשי עמיר פרץ על כך שלטענתם ועדת הבחירות של ההסתדרות מתקשרת לתומכיו שחתמו על מועמדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות בשאלות טורדניות.

ביום רביעי שעבר הגיש פרץ את מועמדותו לתפקיד וצירף לכך 9,500 חתימות - שהן 4,500 חתימות יותר מהמינימום הדרוש - לקראת הבחירות שייערכו במאי השנה. כבר למחרת הגשת החתימות, עורך דינו, אייל אלון, שלח מכתב תלונה ליו"ר ועדת הבחירות של ההסתדרות, טל קרת, בטענה על הטרדות טלפוניות לחותמים מצד הוועדה.

התומכים חשבו שנציגי ועדת הבחירות מתחזים

הטענות הן על כך שחברה חיצונית, שוועדת הבחירות שכרה את שירותיה, התקשרה לאמת את זהות החותמים, אולם מקבלי השיחות לא היו בטוחים שאכן מדובר בנציגי הוועדה. כך, אחת הטענות הייתה שהמטלפנים שאלו "למי חתמתם - לעופר עיני, לאיתן כבל או לעמיר פרץ". בשל העובדה שעיני לא זקוק לחתימות משום שהוא היחיד שיש לו כבר סיעה קיימת, תומכי פרץ לא האמינו שמדובר בנציגי ועדת הבחירות.

ח"כ איתן כבל אמר אמש בתגובה: "יו"ר ההסתדרות יצא מדעתו, מישהו צריך לעצור את האיש הזה. אחרי שהכריז ביום אחד שבעה סכסוכי עבודה הוא ביטל את הבחירות להסתדרות ופסל את כל המועמדים. רק אתמול קיבלנו הודעה מההסתדרות שמבקשת לתקן בתוך שבוע ליקויים קטנים שהתגלו ברשימות ופתאום מודיעים לנו דרך התקשורת על פסילת הרשימה וחשד לפלילים. השיטות הללו לא יעצרו אותי, אמשיך להילחם למען ציבור העובדים שזקוק בדחיפות להנהגה אחרת".

עו"ד איל אלון, בא כוחו של פרץ, אמר אמש: "כבר מהרגע הראשון התרענו כי איננו מתנגדים ואף תומכים בבדיקת רשימת התומכים אך טענו כי הדרך שבה בחרה ועדת הבחירות לבצע את הבדיקה הינה פוגענית חודרנית ומדיפה ריח של התערבות פוליטית. דרך הפניה לחברי ההסתדרות לוותה בנימות מאיימות המתאימות למשטרים אנטי דמוקרטים. הניסיון למנוע התמודדות במסווה של נימוקים משפטיים לא יצליח. בחירות חופשיות הן סם החיים של כל ארגון הרוצה להתקיים, ומי שעושה מאמצים למנוע בחירות כנראה שיש לו מה להסתיר וממה לפחד. רשימת התומכים שהגיש פרץ היתה גדולה מהנדרש וההודעה היום של ועדת הבחירות הינה תוצאה ישירה של בדיקה מגמתית שבחרו לבצע. אנו משוכנעים שכשנקבל את מלוא הנתונים יווכח לכולם כי אין כל פסול בהתנהלות חברי ההסתדרות שהחליטו בתום לב להביע את תמיכתם במועמדתו של פרץ".

מקורביו של יו"ר ההסתדרות עיני מסרו כי "חברי ההסתדרות סולדים ממסע הקללות ההשמצות והגידופים של איתן כבל. רק מי שלא היה חבר הסתדרות בשנים האחרונות ונמנע מתשלום מסי החבר ככל עובד יכול להשתלח בפראות בראשי ועדים, ולכנות את חברי ההסתדרות בשמות גנאי קשים. איתן כבל נדחה על ידי ועדת הבחירות ורשות השיפוט הבלתי תלויות, לא קיבל את מבוקשו בבית המשפט, לא היה חבר הסתדרות בשנים האחרונות, לא עשה דבר אחד משמעותי למען ציבור העובדים וכל פועלו בהשמצות וגידופים של חברי ההסתדרות".

עוד באותו נושא:
פרץ נגד ועדת הבחירות בהסתדרות: "איימו על תומכיי"
כבל הודיע רשמית: אתמודד על ראשות ההסתדרות

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully