וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל הודיע רשמית: אתמודד על ראשות ההסתדרות

פנחס וולף

28.12.2011 / 16:16

מה שהיה צפוי הפך כעת לרשמי: יו"ר סיעת העבודה יתמודד על ראשות ארגון העובדים הגדול בישראל. זו בחרה לתמוך ביו"ר המכהן, עופר עיני. "ההסתדרות הפסיקה למלא תפקידה כבית העובדים"

יו"ר סיעת העבודה, חבר הכנסת איתן כבל, הודיע היום (רביעי) באופן רשמי כי יתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות, בבחירות שייערכו בחודש מאי 2012. כבל, שהודיע על התמודדותו בדף הפייסבוק שלו, כתב: "חברות וחברים יקרים, הגיע הזמן להודיע באופן רשמי: החלטתי להתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות". לאור העובדה שמפלגתו של כבל החליטה לתמוך במועמדותו החיצונית של יו"ר ההסתדרות המכהן, עופר עיני, יתמודד כבל ברשימה עצמאית.

איתן כבל,  בכנס סיום מערכת הבחירות של מפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
ראש בראש עם עיני. כבל/נמרוד סונדרס

בהודעתו הוסיף כבל: "ההסתדרות היא גוף שהפסיק למלא את תפקידו כביתם של האנשים העובדים במדינת ישראל, ומחאת הקיץ הוכיחה זאת הלכה למעשה. אני מתכוון לצאת למסע ארוך שמטרתו להחזיר את ההסתדרות לידיים של האדם העובד, לשבור את קשר השתיקה והפחד השולטים בה ולפתוח את השורות למצטרפים חדשים. אני קורא לכל מי שרוצה לעזור ולתרום להצטרף אליי. עם כל האנרגיות האדירות הטמונות בנו נצא יחד אל היעד במטרה אחת – לנצח".

העימות שמסעיר את מפלגת העבודה

דרכו של כבל לראשות ההסתדרות לא צפויה להיות קלה כלל וכלל. הוא ייאלץ להתמודד מול יו"ר ההסתדרות המכהן בתפקידו כבר שש שנים וזוכה לכוח רב במסדרונות ארגון העובדים הגדול בישראל. עם זאת, העובדה שכבל זוכה לתמיכתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, ומי שכוחו בארגון עדיין קיים – ח"כ עמיר פרץ – מותירה את ההתמודדות מול עיני פתוחה.

לפני כחודש הציתו הבחירות לראשות ההסתדרות מהומה בוועידת מפלגת העבודה. האחרונה החליטה לתמוך במועמדותו החיצונית של עיני, מטעם סיעת "עוגן", ברוב גדול. בנאום זועם, שהופרע לעתים קרובות בקריאות ביניים, תקף פרץ במלים חריפות את עיני, ובהמשך גם נטש את אולם הוועידה, יחד עם כמה מתומכיו. "במקום שסותמים פיות והמשחק מכור, אין טעם להישאר", הסביר. במהלך נאומו, אמר פרץ כי "אני מציע לכולם לא לקדש את הרוב. היו משטרים בהיסטוריה שבכסות הרוב עשו מעשים אנטי דמוקרטיים קשים מאוד. אני שומע שאני מונע מהרצון לייצר עימות מול יו"ר המפלגה. זה לא יעזור לאף אחד כלום. שלי יחימוביץ ' נבחרה בדין, בשונה ממה שקורה כאן היום".

עוד בנושא
ראש בראש בהסתדרות: איתן כבל יתמודד מול עיני
צפו כבל ”משבח” את נתניהו: ”יותר טוב ממסי, שרירי וחזק”
”נאום הלוויתנים” של עמיר פרץ: ”עופר עיני בוגד”

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully