וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא לבטל הסנקציות, להיזהר מהשחמט האירני"

טל שלו

20.5.2012 / 14:32

המשנה לראש הממשלה התייחס לשיחות הגרעין בכנס הגנת העורף של חברת מוטורלה והדגיש כי זו "לא רק בעיה ישראלית". ליברמן אמר על המו"מ כי מדובר "ברמאות ובניסיון למשוך זמן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, אמר היום (ראשון) כי הוא מקווה שמי שמנהל את המו"מ שמתקיים בימים אלה - "לא ייפול בפח האירני כפי שהיה בעבר, של תמרונים כדי להרוויח זמן". יעלון, שנאם בכנס הגנת העורף של חברת מוטורולה, הסביר כי "צריך להיזהר מתמרונים אירניים, שייראו כהקרבת פיון במשחק השחמט, כדי להציל את המלך. הדרך היא להמשיך ולהפעיל לחץ, ולא לוותר על הסנקציות, גם לא תמורת ויתור אירני".

בשבוע הבא צפויות להיפגש בבגדד מעצמות המערב עם אירן ובימים האחרונים התרבו הדיווחים על כך שהושגה פריצת דרך במגעים שתאפשר חתימה על הסכם להפסקת עצירת פרויקט הגרעין האירני. בכירים רבים בישראל דווקא מביעים חשש וספק באשר להצלחת השיחות - בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יעלון שב והדגיש כי ישראל לא תפגין סובלנות לגרעין הצבאי האירני, וכי מדובר "באיום גם על העולם המערבי, זו לא רק בעיה ישראלית. זה בר השגה, ועדיף שזה יושג לא בפעולה צבאית". לדבריו, "מי שחווה מלחמות מבין שמלחמה היא הדבר האחרון למרות שצריך להיערך לה, אבל בהחלט יש להפעיל את כל האמצעים כדי לעצור את הפרויקט. סנקציות, בידוד מדיני, תמיכה באופוזיציה ואופציה צבאית אמינה, שצריכה להיות קודם כל מאיימת. כשמאיימים על שרידותו של משטר כזה הוא הופך להיות רציונאלי. אם המשטר האירני יעמוד בפני דילמה של גרעין צבאי או הישרדות, הוא יבחר בהישרדות. אבל הוא עדיין לא עומד בדילמה הזו".

ליברמן: "לא רואים שום רצון אירני לוותר על השאיפות שלהם"

גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס למשא ומתן בין אירן ומעצמות המערב במסיבת עיתונאים שקיים עם שרת ביטחון המולדת של ארצות הברית, ג'נט נפוליטנו, המבקרת בישראל. "כולם מבינים במה מדובר: אין אשליות לגבי הכוונות האירניות ולגבי התוכנית הגרעין הצבאית שלהם. אנחנו לא רואים שום רצון אירני לוותר על השאיפות שלהם", אמר ליברמן.

במסיבת העיתונאים, שהוקדשה לחתימת ישראל וארצות הברית על הצהרת כוונות בדבר הקלות כניסה והגירה לנוסעים קבועים לארצות הברית, אמר ליברמן כי מבחינת האירנים - השיחות הן רמאות וניסיון לרכוש עוד זמן. "אני לא חושב שבקהילה הבינלאומית יש אשליות לגבי הנכונות של האירנים לוותר על תוכנית הגרעין", אמר, "נעקוב אחר השיחות ואז נאמר את עמדתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully