וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט שומרון היוצא: "רצח משפחת פוגל - כשלון שלי"

יהושע בריינר

17.5.2012 / 19:55

אל"ם נמרוד אלוני אמר את הדברים בטקס לרגל סיום תפקידו כמח"ט השומרון. "אין מילים לתאר את העצב והתסכול שחשתי בליל השבת של הרצח", אמר אלוני שפיקד על מבצע לכידת הרוצחים

"נכשלתי באיתמר ובכישלוני נרצחו באכזריות בני משפחת פוגל", את הדברים הקשים והכנים הללו אמר לא אחר ממפקד חטיבת שומרון היוצא, אל"מ נמרוד אלוני, במהלך הטקס להחלפתו שנערך היום (חמישי) במפקדת החטיבה. הפיגוע הקשה, שאירע במרץ 2010, עדיין מהדהד באוגדת יהודה ושומרון והיום בגילוי לב סיפר אל"מ אלוני כי היה זה אחד הלילות הקשים בשירותו.

"אין מילים לתאר את העצב והתסכול שחשתי בליל השבת של הרצח. לאחריו יזמנו מבצע שכמותו לא היה אחרי פיגוע כזה, והחלטנו שלא להשאיר אבן הפוכה בכפר עוורתא. ראיתי בעיני הלוחמים שהם אינם צריכים שיחות מוטיבציה".

לוויתם של חמישה מבני משפחת פוגל שנהרגו בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. עומר מירון
אל"מ אלוני עצמו פיקד על המבצע לתפיסתם של שני רוצחי חמשת בני המשפחה. הלוויית בני משפחת פוגל/עומר מירון

אל"מ אלוני עצמו פיקד על המבצע לתפיסתם של שני רוצחי חמשת בני המשפחה ולאחר גל מעצרים בכפר הפלסטיני הסמוך, נלכדו אמג'ד וחכים עוואד שנשפטו לחמישה מאסרי עולם. למרות הפיגוע, תקופתו של אלוני בשומרון התאפיינה בשקט ביטחוני יחסי, להוציא את האירוע באיתמר, והתאפיין גם בהתמודדות מול אירועי תג מחיר. למרות זאת ובניגוד לקודמו הוא הצליח לשמור על יחסים אישיים טובים עם ההתיישבות באזור.

"להיות מח"ט שומרון זה לעולם לא ללכת לישון עד שלא נגמר שעון הפעילות החבלנית העוינת", אמר. "זה להיות במבצע בעוורתא בלילה ולמחרת לחגוג עם זוג שנישא בקבר יוסף. מפקדי דרשו ממני רק דבר אחד - לתחקר ביושר בכדי ללמוד את הלקחים". אלוני צפוי לצאת כעת ללימודים אקדמאיים בארה"ב.

מי שיחליף את אלוני הוא אל"מ יואב ירום אשר נפצע בעברו פעמיים פציעות קשות. באחת מהן עלה על מוקש בדרום לבנון ואיבד את כף רגלו, ובמהלך האינתיפאדה השנייה אף נורה בבטנו. את אלוני בירך גם אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, שהיה בעת הפיגוע באיתמר מפקד האוגדה ושפיקד אף הוא על המבצע ללוכדי הרוצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully