וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לרצח משפחת פוגל: "המשך הבנייה היא הנקמה"

יהושע בריינר

29.2.2012 / 19:15

באיתמר נערך טקס הכנסת ספר תורה לזכר בני המשפחה שנרצחו בהתנחלות. ריבלין קרא לנתניהו "לא לבנות כתגובה לטרור, אלא במסירות ובפומבי". השר כץ: "יקומו עוד 'איתמרים' רבים"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

באיתמר מציינים שנה לפיגוע בו נרצחו בני משפחת פוגל: טקס הכנסת ספר תורה נערך הערב (רביעי) ביישוב לזכר חמשת בני המשפחה שנרצחו לפני שנה בידי אמג'ד עוואד וחכים עוואד מהכפר עוורתא הסמוך. בשעות האחרונות נסתיימה כתיבתו של ספר התורה ואת אותיותיו האחרונות כתבו בני משפחת פוגל ובני משפחת בן ישי, שר המשפטים יעקב נאמן, שר התחבורה ישראל כץ וכן מזכיר הממשלה, צבי האוזר. בנוסף, נערך הערב טקס חנוכת בית המדרש בישיבה המקומית על שם אב המשפחה, אודי פוגל, שלימד במקום.

הרב אביחי רונצקי, שנכח גם הוא בטקס, אמר לוואלה! חדשות כי "התחושות השבוע הן מעורבות, שהרי מצד אחד ישנו העצב הגדול על כך שחלפה שנה מאז הפיגוע הקשה בו נטבחו בבית הזה חמשת בני המשפחה, ומאידך, קיימת שמחה על המשך הבנייה באיתמר ועל חנוכת בית המדרש על שמו של הרב אודי". רונצקי הוסיף כי "חנוכת בית המדרש והמשך הבנייה היא הנקמה שלנו במרצחים וביישוב השכן, שעודד ושילח את המרצים מקרבו". הרב רונצקי התייחס לתושבים החדשים באיתמר, והדגיש כי "הם באו לכאן מתוך אידאולוגיה ומתוך תחושת שליחות, במטרה להמשיך את הרוח של אודי ורותי".

"בניית הארץ צריכה להיעשות בגלוי ולא בחשכה"

"אני קורא לממשלה ולראש הממשלה - אסור לנו להמתין ולבנות ביהודה ושומרון כתגובה למעשי הטרור. עלינו לבנות במסירות את ארץ ישראל בכל יום ויום", אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בדברים שנשא בטקס. "איננו זקוקים לתירוצים כדי לבנות, איננו זקוקים להצדקות ובוודאי לא לטרור. בניית הארץ היא עשייה לאומית שצריכה להיעשות בהתאם להחלטת ממשלה, בגלוי ובפומבי, ולא בחשיכה ובהחבא. ביתור הארץ לגזרים יביא עלינו מוות. בואו נשאיר לאחרים את מלאכת ההרס, אנו נתמקד בבניין יישובים פורחים, אולפנות ובתי מדרשות", הוסיף ריבלין.

שר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד), אמר כי "אותם יצורים שעשו את המעשה הנורא הזה - אותם יצורים שאי אפשר להשוותם אפילו לחיות - רצו לגדוע את ההתיישבות. אני מתחייב לכם כאן שעוד יקומו הרבה איתמרים בשומרון, בבנימין וביהודה". באשר לדרך הפעולה, הדגיש השר כץ כי "לא נעשה זאת על דרך שכנוע, כי אי אפשר לשכנע אותם, אלא על דרך המעשה. זו התשובה שלנו. אנחנו נבנה עוד ועוד, מתוקף הזכות שהארץ שייכת לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תושבי הכפר ממנו יצאו הרוצחים יחרשו באיתמר

אתמול זעמו תושבי היישוב על הבשורה שקיבלו במהלך ההכנות לטקס הזיכרון, לפיה ביום ראשון הקרוב יגיעו תושבים מכפר עוורתא - ממנו, כאמור, הגיעו רוצחי משפחת פוגל - למטעי הזיתים באיתמר ובסמוך להתנחלות, כדי לקיים חריש באדמות במקום תחת אבטחה צבאית, ובאישור המנהל האזרחי.

במקביל, ועד הפעולה המקומי באיתמר פרסם מכתב נגד הכנסת תושבי עוורתא לחריש. "אנו קוראים לצבא ולממשלת ישראל לא להיכנע לארגוני השמאל ולטרור הערבי ולא להפקיר את חיינו! אל תכניסו את רוצחי הכפר עוורתא ליישובנו!", קראו בוועד. גם בעונת המסיק האחרונה התקיים עימות בין תושבי איתמר לתושבי עוורתא שהגיעו למקום למסוק את זיתיהם. במהלך העימותים טענו תושבי איתמר כי הפלסטינים סימנו להם כי יחתכו את גרונותיהם ואף צעקו להם כי "יעשו להם פיגוע כמו לפוגל". במקום אף נכחה אז גם תמר פוגל, שאחיה והוריה נרצחו בפיגוע.

עוד בנושא
שנה לטבח באיתמר: קרובי הרוצחים יחרשו ביישוב
מאחז להנצחת בני משפחת פוגל פונה: "ביזו את זכרם"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully