וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחז להנצחת בני משפחת פוגל פונה: "ביזו את זכרם"

יהושע בריינר

1.12.2011 / 7:21

כוחות של המנהל האזרחי ומשטרה הרסו את המאחז גל ארי"ה, שהוקם באיתמר יממה לאחר הטבח של חמשת בני משפחת פוגל. המתנחלים זועמים: "פועלים ערבים של המנהל שברו ארון קודש"

כוחות גדולים של המנהל אזרחי ומשטרה הגיעו הלילה (חמישי) להתנחלות איתמר בשומרון והרסו את המאחז גל ארי"ה, שהוקם במקום לאחר רצח חמשת בני משפחת פוגל. המאחז שנקרא על שמם של בני המשפחה, הוקם על שטח ההתנחלות יממה לאחר הפיגוע. במאחז גם הספיקו לחנוך שני מבני קבע ובהם בית כנסת והתגוררו בו שתי משפחות ומספר רווקים.

כוחות הביטחון הקימו בשעת הפינוי מחסומים רבים מחשש שצעירים יגיעו למקום וימנעו את המהלך. לדברי גורמי ביטחון, עם יציאת הכוחות היה ניסיון להצית גלגל של רכב ביטחון וכן יודו אבנים לעבר כלי הרכב הביטחוניים.

סמוך לשעה 4:00 החלה הריסת המבנים במאחז. לטענת המתנחלים, הכוחות החרימו טלפונים ניידים, כדי למנוע מחלקם לעדכן את חבריהם בדבר הפינוי. לכל המבנים שפונו הלילה הוצאו בחודשים האחרונים צווי הריסה. הכוחות עזבו את ההתנחלות לאחר שהרסו שני מבני קבע ועוד ארבעה מבנים ארעיים.

באיתמר הגיבו בחריפות לפינוי הלילי. "צה"ל, המנהל האזרחי והמשטרה ביזו את זכרם של בני משפחת פוגל הקדושים", אמרו בהתנחלות, "יממה לאחר שמרשיעים את הרוצח האכזרי, מתבוננים הבוקר בני משפחתו מהכפר עוורתא הסמוך כיצד הכוחות הישראליים מוחים את זכרם של מי שילדיהם טבחו בהם".

עוד טוענים המתנחלים כי במהלך הפינוי הפסיקו הכוחות את הפעלת מערכת האבטחה של איתמר וכתוצאה מכך נותר היישוב ללא אבטחה אלקטרונית. עוד נטען בנוסף כי מבית הכנסת במקום נלקחו ספרי תורה, שהוכנסו למקום בחגיגה גדולה לפני שבועיים. בוועד מתיישבי השומרון אמרו כי "פועלים ערבים של המנהל האזרחי שברו את ארון הקודש בבית כנסת, השחיתו תשמישי קדושה, קיללו והפגינו חיוכים רבים כלפי המפונים". ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי "אין גבול לאטימות ולרשעות, להגיע לכאן יממה לאחר הרשעתו של מבצע הטבח ולהרוס בברוטליות את השכונה שנבנתה לזכר בני המשפחה". תושבי המאחז הוסיפו: "עוד נבנה את הגבעה מחדש".

עוד בנושא:

הדיווח על הרשעתו של הנאשם השני ברצח בני משפחת פוגל
משפחת פוגל: "5 מאסרי עולם - העונש המינימלי"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully