וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נוסף הורשע ברצח בני משפחת פוגל

28.11.2011 / 15:49

עוואד, תושב עוורתא, שהודה בעבירות המיוחסות לו, פעל בצוותא עם חכים עוואד, שהורשע כבר בחודש אוגוסט ונידון לחמישה מאסרי עולם. השניים רצחו את בני המשפחה ונמלטו מהמקום

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

בית הדין הצבאי בסאלם הרשיע בצהריים (שני) את אמג'ד עוואד ברציחתם של חמשת בני משפחת פוגל באיתמר. טרם נקבע מועד למתן גזר הדין. עוואד הורשע בשימוש בנשק ובפעילות חבלנית עוינת. עוואד, תושב עוורתא בן 19, הודה בחודש אוקטובר בבית הדין הצבאי בכתב האישום המייחס לו חמישה מעשי רצח. התביעה מבקשת מאסרי עולם כמספר בני המשפחה שנרצחו.

לפי כתב האישום, נכנסו חכים עוואד ואמג'ד עוואד לבית משפחת פוגל ביישוב איתמר בחודש מרץ 2011, תפסו את הילד בן ה-11, חסמו את פיו והשתיקו אותו ואז שיספו את גרונו. בהמשך לקח אמג'ד בנפרד ילד נוסף ושיסף את גרונו. לאחר מכן הם חנקו למוות את הילד בן הארבע, תוך כדי שדקרו אותו והמשיכו לחדר ההורים, שם דקרו למוות את האב אודי ואת האם רות. אחר כך ברחו מהמקום, אך חזרו שוב, משום שחששו שהתינוקת הקטנה שישנה אף היא בבית תעיר את השכנים. השניים ירו בראשה ונמלטו מהמקום כשהם משמידים ראיות בדרך ומוסרים את כלי הנשק לקרובי משפחתם, כדי להסתיר את הרצח הנורא.

בתחילת חודש אוגוסט, הורשע חכים עוואד לפי הודאתו בכתב האישום, אשר ייחס לו אחריות, בצוותא עם שותפו, לביצוע הפיגוע בו נרצחו חמשת בני המשפחה. הוא הודה בכל המיוחס לו בכתב האישום החמור ובית המשפט הרשיע אותו ברצח בני המשפחה, שימוש בנשק ופעילות חבלנית עוינת. בחודש ספטמבר נגזרו עליו חמישה מאסרי עולם מצטברים. בגזר הדין נכתב, כי מעשיו של עוואד, "מזעזעים את המצפון ומותרים פעור פה כל בן תרבות".

ח"כ בן ארי התפרץ לעבר הנאשם

שוטרים צבאיים הרחיקו מהדיון בבית הדין הצבאי את חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לאחר שצעק ואיים על עוואד. בפתיחת הדיון נכנס הנאשם לחדר הדיונים וכשהחל לחייך התפרצו לעברו פעילי הימין ברוך מרזל, איתמר בן גביר ובן ארי. השוטרים הצבאיים מנעו מהם להתקרב אל הנאשם ובמקום התפתחה מהומה. לדברי בן גביר "היה לנו מאוד קשה להתאפק ואפילו חבר הכנסת בן ארי אמר לו נשחט אותך אתה רוצח שפל". בן ארי ביקש לדבר בתור נציג ציבור, אך הובהר לו כי אין הוא יכול לדבר. בן ארי פנה לתובע, סגן אלוף רוברט נויפלד, ודרש ממנו לפסוק עונש מוות על הנאשם ולא להסתפק בדרישה לחמישה מאסרי עולם. סא"ל נויפלד השיב לו "אתה מדבר על תחום אחריות שאינו בסמכותי ונמצא באחריות ובסמכות של הפרקליט הראשי הצבאי, אל"מ דני עפרוני".

חמשת בני משפחת פוגל נרצחו בליל שבת, 12 במרץ. האב, אודי פוגל, האם רות וילדיהם - יואב בן ה-11, אלעד בן הארבע נרצחו בדקירות סכין והדס בת השלושה חודשים נורתה. תמר, בתם בת ה-12 של בני הזוג פוגל, ששהתה מחוץ לבית בעת האירוע, גילתה את גופותיהם של בני המשפחה וברחה עם האחים שנותרו בחיים, ישי ורועי, לבית השכנה עד להגעת כוחות ההצלה למקום.

עוד בנושא:
אמג'ד עוואד הודה ברצח בני משפחת פוגל
אחרי 5 חודשים: הורשע אחד מרוצחי בני משפחת פוגל
החשודים ברצח משפחת פוגל הואשמו: "גאים במעשה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully