וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לטבח באיתמר: קרובי הרוצחים יחרשו ביישוב

יהושע בריינר וניר יהב

28.2.2012 / 19:40

תושבי ההתנחלות כועסים על ההיתר שניתן לתושבי הכפר ובהם גם קרובי הרוצחים לחרוש אדמות ביישוב, סמוך ליום השנה לרצח: "יתכננו את הפיגוע הבא". תושבי עוורתא: "הכל בתיאום"

תושבי ההתנחלות איתמר זועמים: בעוד מחר (רביעי) יקיימו ביישוב טקס זיכרון במלאת שנה לפיגוע הקשה, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל על ידי אמג'ד עוואד וחכים עוואד מהכפר עוורתא הסמוך - ביום ראשון הקרוב, כפי שנודע לוואלה! חדשות, צפויים להגיע למטעי הזיתים באיתמר תושבים מהכפר, ובהם גם כאלה מחמולת עוואד, ולקיים באישור המנהל האזרחי חריש באדמות במקום, תחת אבטחה צבאית. מדובר בפעולות חריש במטעי זיתים אשר נמצאים בחלקם בשטחי ההתנחלות איתמר או בסמוך אליהם.

התנחלות איתמר, פברואר 2012. נמרוד סונדרס
ההתנחלות איתמר/נמרוד סונדרס

באיתמר זועמים ואומרים כי הכנסת תושבי עוורתא היא "חרפה", כהגדרתם, ובפועל תאפשר לתושבי עוורתא "לתכנן את הפיגוע הבא". לטענת התושבים, מספר חודשים לפני הפיגוע הקשה נכנס חכים עוואד לשטחי היישוב במסגרת מסיק הזיתים השנתי, דבר שסייע לו בתכנון הפיגוע. "זהו פרס לרוצחים ביום השנה לטבח הנורא", אומרים התושבים, "רק באחרונה נחשפו כלל תושבי המדינה לחיבוק החם של תושבי עוורתא לרוצחים כששיבחו את הרצח בתקשורת הפלסטינית. לצערנו, לא נעשה דבר למניעת הפיגוע הבא באיתמר ולא זו בלבד שלא ניתן עונש מוות לרוצחים, כעת המנהל רוצה לתת למשפחתם ולכפר ממנו יצאו פרס. אנו קוראים לצבא ולממשלה שלא להפקיר את חיינו. אנו נגן בגופינו על איתמר".

במקביל, ועד הפעולה המקומי באיתמר פרסם מכתב נגד הכנסת תושבי עוורתא לחריש. "אנו קוראים לצבא ולממשלת ישראל לא להיכנע לארגוני השמאל ולטרור הערבי ולא להפקיר את חיינו! אל תכניסו את רוצחי הכפר עוורתא ליישובנו!", קראו בועד הפעולה. גם בעונת המסיק האחרונה התקיים עימות בין תושבי איתמר לתושבי עוורתא שהגיעו למקום למסוק את זיתיהם. במהלך העימותים טענו תושבי איתמר כי הפלסטינים סימנו להם כי יחתכו את גרונותיהם ואף צעקו להם כי "יעשו להם פיגוע כמו לפוגל". במקום אף נכחה אז גם תמר פוגל, שאחיה והוריה נרצחו בפיגוע.

גורמי ביטחון אישרו לוואלה! חדשות כי ביום ראשון הקרוב אושר לתושבי עוורתא לקיים חריש בחלקותיהם תחת אבטחה צבאית. עם זאת, הגורמים אומרים כי הדברים נעשו בתיאום עם רכז הביטחון באיתמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תושבי עוורתא: "הכל יעבור בשלום"

תושב עוורתא אמר לוואלה! חדשות כי זו לא הפעם הראשונה שפלסטינים תושבי עוורתא נכנסים לאזור איתמר כדי לעבוד את שדותיהם. יחד עם זאת, מעריכים שם שהחריש יעבור בשלום וללא שום חיכוכים או אלימות: "כל כמה חודשים נכנסים חקלאים מעוורתא לשדותיהם באזור איתמר. גם אחרי הרצח נכנסו חקלאים לאיתמר. הדבר נעשה תמיד תוך תיאום עם ישראל והכל עובר בשלום". עוד אמר האיש כי "אני בטוח שגם הפעם הם ייכנסו, יעבדו את שדותיהם והכול יסתיים ללא בעיות, ומשוכנע שהצבא יגן על החקלאים וירגיע את מי שירצה לפגוע בהם. אין סיבה שהפעם יהיה מתוח יותר מפני שזה יום השנה לרצח".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בימים אלו מתקיים חריש אדמות פלסטיניות באזור כולו. מאחר שבתחומי היישוב איתמר ישנן אדמות חקלאיות בבעלות פלסטינית פרטית, מתאמים צה"ל והמנהל האזרחי עם רבש"צ היישוב ואנשיו את חריש האדמות לבעליהן. כוחות הביטחון נערכים במקום על מנת לאפשר את קיום החריש, וערוכים להעניק ביטחון לתושבי היישוב איתמר".

לקריאה נוספת
שנה לרצח: בית משפחת פוגל - אנדרטה לשכול, פחד ותקווה
לפני כחודש: תמונת הנרצחת מאיתמר טושטשה במודעת אזכרה
ננזפה שוטרת שסטרה לרוצח משפחת פוגל מאיתמר
לפני שלושה חודשים: מאחז להנצחת בני משפחת פוגל פונה - "ביזו את זכרם"
אבי המחבל מעוורתא: רוצים לחיות בשלום עם איתמר

לפניות לכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
ניר יהב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully