וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לזרז הרחבת סמכויות החיפוש של שוטרים

גלעד גרוסמן

17.5.2012 / 18:17

על רקע אירועי האלימות האחרונים, ביקש היועץ המשפטי לממשלה להחיש את הליך חקיקת התיקון המאפשר לשוטרים לערוך חיפושים גופניים במקומות הומי אדם, גם ללא חשד לעבירה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה היום (חמישי) ליו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת, ח"כ דוד רותם, בבקשה להחיש את הליכי החקיקה של התיקון לחוק שיעניק לשוטרים סמכות לבצע חיפושים בכליהם של אנשים במתחמי בילוי ובריכוזי קהל שיוגדרו מראש ככאלה שקיים בהם חשש מוגבר לאירועי אלימות. זאת, גם אם הם אינם חשודים בביצוע עבירה.

מדובר בהצעת חוק שהונחה על שולחן הוועדה באוגוסט האחרון, אשר היועץ טוען שתסייע למשטרה להתמודד עם תופעת האלימות, במיוחד במקומות הומי אדם. החוק יאפשר לשוטרים לבצע חיפוש בכיסיהם של אנשים שנמצאים באצטדיונים, במסעדות, במועדונים ובמקומות דומים, כאמור, גם אם אין חשד שאותם אנשים ביצעו עבירה כלשהי.

"מדובר בהצעת חוק שנועדה להגביר את תחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה ושל תושביה, באמצעות הרחבת הכלים הנתונים בידי משטרת ישראל לשם מניעת אלימות", כתב וינשטיין בפנייתו לח"כ רותם. הוא הבהיר כי הצעת החוק באה בתגובה להתגברות תופעת הסכינאות, במיוחד במקומות בילוי. "אירועי האלימות והסכינאות במחוזותינו, להם אנו עדים לאחרונה, ושבהם נגדעים חייהם של חפים מפשע, מטרידים ביותר", כתב היועץ. הוא הוסיף כי יש לקדם את הצעת החוק על רקע אירועי האלימות האחרונים.

"פגיעה בכבוד ובפרטיות"

יצוין כי לפני כחודשיים, זיכה בית המשפט העליון שני נאשמים, לאחר שהשופטים קבעו כי הם הורשעו על סמך ראיות שהתקבלו בחיפוש בלתי חוקי שערכה המשטרה. בפסק דין עקרוני, קבעו השופטים כי המשטרה מוסמכת לערוך חיפושים בהסכמה על גופו של אדם, בכליו או בביתו, אולם הבהירו כי במקרה שיש צורך בהסכמת החשוד, הסכמה זו חייבת להיות מודעת.

באגודה לזכויות האזרח זעמו על הפנייה. "מתן סמכות לבצע חיפושים גופניים ללא חשד קונקרטי מוביל לפגיעה בכבוד ובפרטיות. הניסיון מראה כי הראשונים להיפגע יהיו מי שמשתייכים לקבוצות מיעוט", נמסר בתגובה מהאגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully