וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיידק טורף בדרום ארה"ב: 2 נשים נלחמות על חייהן

בתוך ימים הותקפו שתי צעירות, מג'ורג'יה ומדרום קרוליינה, על ידי החיידק מסוג סטרפטוקוקוס המשמיד רקמות. שתיהן במצב קריטי, ולאחת כבר נאלצו לקטוע רגל. "זה סיוט"

לאנה קירקנדאל היא פרמדיקית במקצועה. לכן, כשחב?ו?רה אדומה-שחורה החלה להתפשט בקצב מואץ על הצד האחורי של רגלה לפני כשבוע וחצי, יום לאחר שילדה תאומים, היא הבינה מיד שמשהו מאוד לא בסדר. היא ובעלה הכבאי דארן (השניים הכירו לפני ארבע שנים בזירת תאונה אליה נקראו) מיהרו לבית החולים בעיירת מגוריהם, גרינוויל שבמדינת דרום קרוליינה - ובתוך שעה וחצי, היא כבר הייתה על שולחן הניתוחים, לאחר שאובחן אצלה מקרה חריף של הידבקות ב-necrotizing fasciitis, זיהום נדיר וקטלני מקבוצת ה"סטרפטוקוקוס A", המוכר יותר בכינוי הפופולרי "החיידק הטורף".

החידק הטורף מכה - צפו בכתבת ABC

הרופאים אומרים כי החיידק מתפשט בגופה של לאנה בת ה-36 בקצב מדאיג ביותר, וממש ניתן לראות פיזית את התרחבות הזיהום. הוא החל בגודל של אגרוף, ועד שהגיעה לחדר הניתוח בפעם הראשונה הוא כבר כיסה את כל רגלה. "היא במצב קריטי", אמר אתמול (רביעי) הבעל דארן לאתר חדשות מקומי, GreenvilleOnline.com. "זה סיוט".

כרבע מהמקרים מסתיימים במוות

מנגנון הפעולה של החיידק הטורף מפיץ רעלנים בגוף אליו הוא חודר, ואלו מעכלים כל רקמה רכה שנקרית על דרכם, וגורמים לנמק. ניתן לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה, אולם לעתים אין מנוס מהסרת הרקמה הפגועה בניתוח. החייד למעשה נפוץ למדי, אולם רק אנשים בעלי מאפיינים פיזיולוגיים מסוימים נדבקים בו, ולכן מדי שנה מתועדים רק כמה מאות מקרים. כרבע מהם מסתיימים במוות. ניתן להידבק בו במגוון דרכים, אפילו באמצעות מערכת הנשימה, אך לרוב הוא חודר לגוף בעקבות פציעה או דימום, למשל דימום בזמן לידה.

המקרה של קירקנדאל זוכה לחשיפה מיוחדת בין היתר בשל חריפותו, וגם בשל סמיכותו - הן בעיתוי והן מבחינה גיאוגרפית - למקרה מתוקשר ודומה להחריד במדינת ג'ורג'יה הסמוכה, שם נאבקת בימים אלו על חייה צעירה אחרת, איימי קופלנד בת ה-24, שככל הנראה נדבקה בחיידק לאחר שנחתכה בתאונה במהלך גלישה ב"אומגה". הרופאים נאלצו כבר לקטוע את רגלה השמאלית בשלמותה, ובכוונתם לקטוע גם את כל אצבעות ידיה ורגלה הימנית כדי לנסות ולמנוע את המשך התפשטות החיידק. היא אמנם החלה להתאושש וככל הנראה יצאה מכלל סכנת חיים, אך מצבה עדיין מוגדר קריטי והתאוששותה צפויה להימשך עוד חודשים.

במקרה של קירקנדאל, המאבק עדיין בעיצומו. היא עברה כבר ארבעה ניתוחים להסרת רקמות פגועות, ובקרוב תעבור חמישי. היא עדיין מחוסרת הכרה, ומצבה מוגדר קריטי. "הרופאים אומרים שמצבה משתפר", אומר הבעל, "אבל זה יכול להשתנות בכל רגע".

לקריאה נוספת:
לפני שנה בבאר שבע: יולדת מתה לאחר מחיידק טורף
לפני שנתיים: פעוטה מבני ברק ניצלה ממוות מחיידק טורף
הבן מת מחיידק טורף, ההורים תובעים מיליונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully