וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: כלי טיס ישראלי חדר לתחום קפריסין הטורקית

צבא טורקיה טוען שמטוס ישראלי חדר חמש פעמים לשטח האווירי של קפריסין. מטוסי קרב טורקיים הוזנקו לגרשו. לפני חצי שנה דווח כי ישראל וקפריסין פועלות יחד נגד טורקיה

טורקיה טוענת כי כלי טיס ישראלי חדר השבוע לתחום האווירי של קפריסין הטורקית, וכי מטוסי קרב יירטו אותו וגירשו אותו משמי המדינה. בהודעה שפרסם הצבא הטורקי ממושבו באנקרה נמסר כי כלי טיס ישראלי נכנס ביום שני לתחום האווירי של קפריסין הטורקית חמש פעמים לפחות. לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית ולא נאמר אם מדובר במטוס קרב, מסוק או מטוס שאינו מאויש.

מטוס F-16 של חיל האוויר מעל אשדוד. מרץ, 2012. AP
לא נמסר מה סוג כלי הטיס שבו חושדים הטורקים/AP

העימות המדיני בין ישראל לטורקיה, שנמצא בכותרות זה כמעט שנתיים, לובה בשנה האחרונה בין היתר גם על ידי חיפושי הגז שעושה ישראל בצפון-מזרח הים התיכון. אלה נערכים בתיאום עם קפריסין, שגם היא עורכת חיפושי וקידוחי גז באזור. טורקיה טוענת כי החיפושים של שתי המדינות מפרים את ריבונותה, ואף שלחה באחרונה ספינת מלחמה לפטרל באזור.

בעבר כבר דווח כי מטוסים ישראלים חגו מעל ספינות טורקיות בים התיכון, ובשנה האחרונה פורסם בעיתונות הטורקית כי המוסד חתם על הסכמים חשאיים מול שירות המודיעין של קפריסין, הסכמים שמטרתם לקיים מעקבים צבאיים ומודיעיניים משותפים אחר טורקיה. על פי כמה מהדיווחים, ההסכם החשאי נחתם במהלך ביקורו של נשיא המדינה, שמעון פרס, בקפריסין בחודש נובמבר של השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully