וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחר ומועד: מחוקק קרא להפגיש בין שרון לערפאת

טל שלו

16.5.2012 / 10:01

חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ו פיטס שכח כנראה שהשנה היא 2012, שראש הממשלה הישראלי שרוי בתרדמת ושהמנהיג הפלסטיני הלך לעולמו. הטעות המביכה זיכתה אותו בתואר מביך עוד יותר

פליטה פרוידיאנית, געגוע למנהיגי העבר או סתם בלבול ביורוקרטי? כך או כך, הרבה מבוכה נגרמה לחבר קונגרס אמריקני, שקרא במכתב רשמי לחדש את השיחות בין ישראל והפלסטינים. עם זאת, חרף הרצון הטוב, המכתב הרשמי שפרסמה לשכתו הופנה אל ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון - ששרוי בתרדמת בשש השנים האחרונות – ואל יאסר ערפאת, שהיה ראש הרשות הפלסטינית, ושהלך לעולמו ב-2004.

בתגובה רשמית לשאילתה שהופנתה אל חבר הקונגרס הרפובליקני, ג'ו פיטס, שבחודש נובמבר יתמודד שוב על מושב מטעם אחד המחוזות של מדינת פנסילבניה, הוא כתב כי "על רקע המלחמה העולמית בטרור, מוטלת חובה על ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון ויו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, לבלום את הקיצוניים שמקדמים אלימות, ולהניע מחדש את תהליך השלום שקרס".

השאילתה הופנתה לפיטס בשנה שעברה על ידי אחד הבוחרים במחוזו של איאן רודוולט. זאת, בעקבות החלטת גינוי שהתקבלה בקונגרס למהלכים החד-צדדיים של הרשות הפלסטינית באו"ם. אך התשובה לשאילתה התקבלה רק בחודש שעבר, ופורסמה באתר "מונדווייס", המזוהה עם השמאל האמריקני, ומפרסם תכנים שעניינם במזרח התיכון. לעתים רבות, טון הדיווח בו הוא אנטי-ישראלי.

אריאל שרון ויאסר ערפאת בזמן ועידת ''ואי''. GettyImages
שרון וערפאת באחוזת וואי/GettyImages

לשכתו של פיטס ניסתה להרגיע את המהומה. אנשיו של חבר הקונגרס טענו כי מדובר בטעות ביורוקרטית, אך היה זה כבר מאוחר מדי: המתמודדת הדמוקרטית על מושבו של פיטס, אריאנה סטריידר, מיהרה לתקוף, וטענה כי אי אפשר לתרץ "ניתוק מוחלט מנושא כל-כך מרכזי במדיניות החוץ האמריקנית".

"חבר הקונגרס המטומטם של השבוע"

באתרי הפוליטיקה של וושינגטון, זכה פיטס לכינוי "חבר הקונגרס המטומטם של השבוע", משום שהוא סבור כי "איש מת ואדם במצב צמח יכולים להניע מחדש את תהליך השלום".

רק אתמול, פרסמה לשכתו של פיטס הצהרת התנצלות וניסיון להסביר את הטעות המביכה. בלשכה התחייבו לבחון את ההליכים הפנימיים שגרמו לטעות כדי למנוע את הישנותה.

"עשרות אלפי פניות ושאילתות מגיעות למשרד של חבר קונגרס בשנה", אמרו בלשכה, והסבירו כי הקושי לנסח תגובה ייחודית לכל פנייה מוביל לשימוש חוזר בנוסחים, על מנת לתת מענה לשאלות דומות.

"הנוסח שנכלל בטיוטת התגובה היה צריך להיות בארכיון, וטיוטת התגובה נשלחה בטעות כשנה לאחר קבלת הפנייה. לענות לעשרות אלפי מכתבים בשנה זהו תהליך מורכב. זו הייתה מביכה במיוחד. אנו מתנצלים בפני האזרח ומבצעים בחינה של ההליך הפנימי על מנת לוודא שאירוע דומה לא יישנה".

גלעד שרון: אבא מזיז אצבעות כשמבקשים ממנו
הישראלים שהגנו על ערפאת בגופם לא מתחרטים

לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully