וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "המסתננים - למאסר ולגירוש, אסור להיות יפה נפש"

שר הפנים התייחס למעשי האלימות שנקשרו בשמם של אפריקנים, ואמר כי התריע מפניהם כבר שנים. הוא התלונן: הותקפתי אישית כשקראתי לגרשם, והתגונן בתוקף: כשר, משאביי מוגבלים

שר הפנים, אלי ישי, יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד האזרחים הזרים, שבאים לישראל מארצותיהם באפריקה בניסיון להשיג עבודה, ואומר כי רבים מהם נכנסים לישראל ברמייה. לדברי השר, חלק גדול מהמהגרים מעורבים בישראל בעבירות רכוש ואף בעבירות מין חמורות.

בשיחה הבוקר (רביעי) עם גלי צה"ל, התבקש השר ישי להתייחס לכמה מקרי אלימות שהתרחשו בעת האחרונה במרכז הארץ, ושהמשטרה חושדת כי המעורבים בהם הם אזרחים ממדינות אפריקה. בין היתר, ישי התייחס למקרה שבו על פי החשד אזרחים מאריתריאה ומסודן אנסו שלשום צעירה בחניון תל אביב.

"אנחנו מאבדים את המדינה", התריע ישי, "על אותם המקרים שמדברים עכשיו כבר שמעתי לפני שלוש שנים, בסיורים שעשיתי בדרום תל אביב". כשנשאל ישי מה יש לעשות באזרחים הזרים, השיב: "צריך להכניס את כל המסתננים – את כולם, ללא יוצא מן הכלל - לבית הסוהר או למתקן שהייה. רובם, אני מעריך, מעורבים בעבריינות. אבל כשאני אומר את זה, מתקיפים אותי".

יו"ר תנועת סש אלי ישי במאהל הפראיירים בירושלים, מאי 2012. מגד גוזני
שר הפנים ישי, במאהל הפרייארים בתחילת החודש/מגד גוזני

השר ישי הלין על קולות התמיכה בזכויות האזרחים הזרים, מהגרי העבודה והפליטים, ותקף את מי שאומר שאסור להגיד שהאפריקנים עשויים מקשה אחת. "כל מי שמתייפייף גורם לעיכוב ולרפיון, עושה את זה על חשבון המפעל הציוני ומאיים עליו", אמר ישי. "המסתננים בזים לחוק בישראל", אמר. "הכלא לא מעניין אותם. אין להם מקומות עבודה, הם עושים עבירות מין ורכוש. רק הגדר תצמצם את האסון, רק כלא ואכיפה".

"כל השנים התרעתי - והותקפתי בשל כך"

בתשובה לשאלה אם הוא תומך בטרנספר לאפריקנים, השיב ישי בתמיהה: "טרנספר? אני אומר דבר פשוט, לא טרנספר. מענק שהייה או מענק גירוש. הם הסתננו כמהגרי עבודה, וכל מי שמוגדר פליט מקבל הגנה (ואלה הם) בודדים. את כל היתר – להחזיר לארצם. אני מוכן גם לתת להם מענק ולהכפיל את מענק הגירוש והעזיבה. אם יש קושי בארצם – אז שזה יהיה למדינה שלישית".

"כל השנים אמרתי שהם מסכנים את ביטחונם של הישראלים, והותקפתי על כך", אמר ישי. כשנשאל מדוע לא עשה דבר כדי לטפל בתופעה כל השנים הללו, השיב: "המצב רק מחמיר – ואותי רק מתקיפים. אומרים שאני פוגע בזרים. אבל המדיניות שלי היא שגרמה להקמת הגדר, ודרשתי שיהיו בתי סוהר". לדבריו, יש גבול ליכולת התקציב שיש ביכולתו לגייס. "רק הגדר תצמצם את האסון".

לסיום, סיפר ישי כי לפני "ארבע או חמש שנים" ביקר בקהיר ונפגש עם הנשיא דאז, חוסני מובארק. "באתי לשם, בימים הטובים, בשליחות משרד התמ"ת או בשליחות אולמרט. מובארק צחק עליי. הוא אמר לי: 'אתם נותנים לפליטים עבודה? תפסיקו לתת להם עבודה והם לא יבואו'".

לקריאה נוספת
החשודים באונס בדרום תל אביב: "לא עשינו כלום"
אישום: אזרח סודני אנס נערה שיכורה במסיבת סיום
ח"כ דנון: לשלם למדינות באירופה שיקלטו מסתננים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully