וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניעה לטרור כדפוס התנהגות

אריה אלדד

16.5.2012 / 4:03

ההסכם שנחתם עם האסירים הפלסטינים שובתי הרעב נראה לחבר הכנסת אריה אלדד כהשפלה לישראל. לדעתו, דווקא על שירות בתי הסוהר לוודא שהאסירים לא עוסקים בטרור

אולי כמתנת חג ל"יום הנכבה" נכנעה מדינת ישראל לדרישות המחבלים ששבתו רעב בבתי הכלא. השב"כ הגיע ל"הסכם" עם האסירים הביטחוניים הערבים. במסגרת ההסכם הזה, הם מסכימים להתחיל לאכול, ובתמורה יקבלו לימודים אקדמיים, הפסקת בידוד, תוספת ערוצי טלוויזיה, ביקור משפחות ועוד כסף לקנות בקנטינה. למה נכנעה המדינה? כדי שלא ימות מרעב מחבל או מחבלים אחדים בכלא ישראל.

ישראל תותקף בזירה הבינלאומית, ואינתיפאדה שלישית תפרוץ, כך איימו המחבלים ונציגיהם מקרב חברי הכנסת הערבים. הכניעה הזאת לא הייתה מבזה ומשפילה כל כך אם המדינה לא הייתה מתעקשת לצרף תנאי להסכם – שהמחבלים יחתמו על הצהרה שהם לא יעסקו בטרור מתוך בתי הכלא. כלומר, לא יגייסו פעילי טרור, לא יסיתו לביצוע מעשי אלימות, לא יעסקו במימון, וכיוצא באלה דברים.

לתומי חשבתי שזה תפקדו של שירות בתי הסוהר. כלומר, דנים רוצח למאסר עולם כעונש, וגם כדי שלא ישוב וירצח. כולאים אנס, כדי שלא ישוב ויאנוס. סוגרים מחבל מאחורי סורג ובריח גם כדי שלא יעסוק בטרור. כשם שאין מחתימים רוצח ואנס כלואים על התחייבות שלא ירצחו ויאנסו בין כתלי הכלא, אין להחתים מחבל על כתב התחייבות שהוא לא יעסוק בטרור מתוך בית הכלא.

מדרון חלקלק של כניעה לטרור

מה עלה על דעת המדינה? שאדם שמוכן לשחוט תינוקות, שאדם שמוכן להתפוצץ לאלף חתיכות יחד עם נשים וגברים, ילדים וזקנים - לא יהיה מוכן לשקר למדינה שמחתימה אותו? איזה מין איוולת היא זו? איזה מין השפלה? להחתים אותם שהם לא יעסקו בטרור מתוך בתי הכלא, במקום להתעקש על כך ששירות בתי הסוהר יוודא שהם לא עוסקים בטרור.

ומי שמנסה לפגוע בנו מתוך הכלא – להעמידו לדין ולפעיל נגדו עונשים השמורים בידי שלטונות בתי הסוהר: צינוק, בידוד, שלילת הטבות וכיוצא בזאת. למשל, שלא יוכל לצפות ברשת "אל מנאר" של החיזבאללה, למנוע ממנו לערוך סעודות שחיתות, או ללמוד לתואר אקדמי בתוך בתי הכלא שלנו. אלא שממשלת ישראל העדיפה לשוב ולפתוח את "קייטנת החמאס" אצלנו ולהימנע מנקיטת עונשים ראויים למחבלים.

רק לפני חדשים אחדים נכנעה ממשלת ישראל לטרור. ובסיטונות. ראש הממשלה, שהיה האיש שלימד את כל העולם איך לא להיכנע לטרור, איך אסור לוותר, כתב ספר, ועשה קריירה מדינית כלוחם בטרור – שחרר אלף מחבלים שפוטים. התירוץ היה עסקת שליט, החובה להציל חייל משבי ה"חמאס". מה התירוץ הפעם? שלא ימות מחבל בכלא שלנו. ומה תעשה המדינה אם המחבלים יפתחו מחר בשביתת רעב כוללת עד שישחררו אותם, מה ימנע מנתניהו להיכנע שוב? הלא גם אז עלול למות אסיר אחד בכלא, ושוב יאיימו עלינו באינתיפאדה שלישית. מסלול הכניעה לטרור הוא מדרון חלקלק, וממשלת ישראל בראשות נתניהו גולשת בו. אינני רואה מה יעצור את הממשלה הזאת במדרון החלקלק הזה של כניעה לטרור. הכניעה הפכה להם לטבע שני.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: ההסכם לסיום השביתה - מבוא לשחרור אסירים
"ישראל הסכימה להצעה לסיום שביתת הרעב של האסירים"

הכותב הוא חבר כנסת מטעם סיעת האיחוד הלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully