וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפיונר שהוצא מקברו יפתור תעלומה בת 30 שנה?

באיטליה נפתח קברו של אנריקה דה פדיס שנרצח ב-1990, ולצד גופתו החנוטה נמצאו עצמות לא מזוהות. הגילוי עשוי לשפוך אור על גורלה של עמנואלה אורלנדי בת ה-15, שנעלמה ב-1983

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

הסיפור הזה כאילו נלקח מספר של דן בראון, מחבר "צופן דה וינצ'י": במשך למעלה משני עשורים שכבה גופתו החנוטה של אנריקו דה פדיס, מאפיונר וראש כנופיית "מגליאנה" שהטילה את חיתתה על רומא בשנות ה-80, בשלווה בקברה בכנסיית סן אפולינארה בבירת איטליה - עד יום שני, אז פתחו שוטרים את הקבר, ומצאו בתוכו הפתעה.

מדוע להעיר מאפיונר מת מרבצו, 22 שנה אחרי שנרצח ביריות? בלשי המשטרה מאמינים כי בקבר נמצא המפתח שיביא לפענוח אחת הפרשות המסתוריות בתולדות איטליה: גורלה של עמנואלה אורלנדי, בתו בת ה-15 של אחד מעובדי הוותיקן, שנעלמה ב-1983, וגופתה מעולם לא אותרה.

כנסיית אפולינארה בוותיקן, רומא, בזמן פתיחת קברו של המאפיונר אנריקו דה פדיס, במסגרת חקירת רצח נערה לפני 29 שנים, 15 במאי 2012. AP
כוחות משטרה ועיתונאים מחוץ לכנסייה, במהלך פתיחת הקבר/AP

ואכן, פתיחת הקבר לא הכזיבה: לצד גופתו המשומרת היטב של המאפיונר המכונה "רנטינו", שהייתה עדיין מכוסה בחליפה כחולה ובעניבה שחורה, גילו החוקרים קופסה שהכילה עצמות לא מזוהות - שאינן שלו. כעת ינסו במעבדות המשטרה ברומא לבדוק האם העצמות הן של אורלנדי, בתקווה לשים קץ לתעלומה. עם זאת, בהחלט ייתכן גם שמדובר בעצמות עתיקות - שכן הכנסייה שימשה לקבורה במשך מאות שנים.

למה לקבור גנגסטר בכנסייה?

משפחתה של אורלנדי היא שדרשה לפתוח את קברו של דה פדיס, בעקבות מידע שהגיע מגורמים שונים. בין היתר, בשנת 2005 אמר מטלפן אנונימי לתוכנית טלוויזיה כי "הפתרון לתעלומת אורלנדי נמצא בקברו של דה פדיס". העניין עלה שוב ב-2008, אז טענה אישה שהייתה בת זוגו של דה פדיס בתקופת היעלמותה של הנערה, בראיון לעיתון, כי הוא היה מעורב בחטיפתה (חטיפת ילדי עשירים תמורת כופר הייתה פרקטיקה פופולרית למדי בקרב ארגוני הפשע באיטליה של שנות ה-80).

נציגים ממשפחתה של אורלנדי נכחו בכנסייה בעת הוצאת הגופה. "ילדה כזו שפשוט נעלמת, כאילו בלעה אותה האדמה, מבלי שאיש יידע מה קרה לה, זה מה שקרה לבת דודתי", אמר פסקואלה לו רוסו, בן דודה של אורלנדי. "אני לא יודע מה קרה לה, אנחנו לא יכולים לדמיין. נערה בת 15 פשוט נעלמת. אולי נדע יותר בימים הקרובים".

כנסיית אפולינארה בוותיקן, רומא, בזמן פתיחת קברו של המאפיונר אנריקו דה פדיס, במסגרת חקירת רצח נערה לפני 29 שנים, 15 במאי 2012. AP
"אולי נדע יותר בימים הקרובים"/AP

יש לציין כי עצם העובדה שהגנגסטר הידוע לשמצה קבור בתוך כנסייה - ועוד בקבר מפואר בעלות של עשרות אלפי דולרים, כששמו כתוב על המצבה ביהלומים - עוררה בזמנו לא מעט ביקורת באיטליה. הסיבה לכך היא ידידותו של דה פדיס עם כומר של בית כלא בו ריצה עונש מאסר, שבעקבותיה אף תרם המאפיונר סכומים נדיבים לכנסייה הקתולית.

אותו כומר שימש גם כרקטור של כנסיית סן אפולינארה, וכשדה פדיס נרצח בידי אחד מיריביו, ביקשה משפחתו לקבור אותו בקריפטה של הכנסייה, מחשש שקברו יחולל בידי כנופיות יריבות אם ייקבר בבית קברות ציבורי. בכנסייה סירבו בתחילה, אך התרצו בעקבות תרומה נדיבה נוספת ממשפחתו של המנוח, בסכום שם מיליארד לירטות (מקביל לחצי מיליון אירו בימינו).

המאפיה באיטליה - עוד סיפורים:
בית משפט: ברלוסקוני שילם "פרוטקשן" למאפיה
מסימני המשבר: המאפיה הפכה ל"בנק" הגדול באיטליה
ראש המאפיה של נאפולי נעצר אחרי 16 שנה במחתרת

כנסיית אפולינארה בוותיקן, רומא, בזמן פתיחת קברו של המאפיונר אנריקו דה פדיס, במסגרת חקירת רצח נערה לפני 29 שנים, 15 במאי 2012. AP
אחד מבלשי המשטרה במהלך פתיחת הקבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully