וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המאפיה של נאפולי נעצר אחרי 16 שנה במחתרת

מיקלה זגאריה, מנהיג משפחת קסלסי שנחשב למבוקש הבכיר ביותר באיטליה שנותר חופשי, נמצא בבונקר תת-קרקעי שהמשטרה חפרה את דרכה אליו. "ניצחתם", אמר זגאריה לבלשים שמצאו אותו

משטרת איטליה הודיעה היום (רביעי) כי איתרה ועצרה את מיקלה זגאריה, ראש המאפיה הידועה לשמצה של נאפולי, שהיה מבוקש באיטליה ב-16 השנים האחרונות, ומבוקש בינלאומי ב-11 השנים האחרונות. לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, הוא נתפס בבונקר תת-קרקעי בעיר הולדתו, קספסנה, שהמשטרה חפרה את דרכה לתוכו.

זגאריה, המכונה "קאפסטורטה" ("ראש מעוות") היה מנהיג משפחת הפשע קסלסי, החולשת על סחר בסמים ושחיתות בענף הבנייה - אחת מתוך כמה משפחות ברשת הפשע "קמורה", השולטת בעולם התחתון באזור נאפולי. על משפחת קסלסי התבסס הספר "גומורה" מאת העיתונאי רוברטו סביאנו, שנאלץ לרדת למחתרת בעקבות פרסומו מחשש שיירצח. הספר עובד בשנה שעברה גם לסרט זוכה פרסים.

"אתם ניצחתם. המדינה ניצחה", אמר זגאריה בן ה-53 לבלשי היחידה המיוחדת למלחמה בפשיעה המאורגן, שמצאו אותו בתוך הבונקר, כך דיווחי התקשורת המקומית. זגאריה הוא רק אחד מ-47 חברים במשפחת קסלסי שנעצרו בפשיטות מתואמות. הפרקליטות אף היקשה את הסרת חסינותו של חבר פרלמנט ממפלגתו של ראש הממשלה לשעבר ברלוסקוני, כדי שניתן יהיה לעצור גם אותו בפרשה.

משטרת איטליה עוצרת את מיקלה זגאריה, ראש המאפיה של נאפולי, 7 בדצמבר 2011. רויטרס
זגאריה מוחזק בידי השוטרים לאחר מעצרו/רויטרס

זגאריה, שנחשב למנהיג הבכיר ביותר במאפיה שטרם נתפס, הורשע בהעדרו בעבירות שונות - בהן רצח, סחיטה באיומים, שוד וסחר בסמים - ונידון ב-2008 למאסרי עולם מצטברים, בתום משפט בן עשר שנים, שזכה לכינוי "משפט ספרטקוס", ובו הורשעו בסך הכל 36 בכירים במאפיה. בנובמבר 2010 עצרה המשטרה בכיר נוסף במשפחת קסלסי, אנטוניו "התינוק" איובינה, שהיה מבוקש 14 שנה. איובינה, שחמק בעבר מספר פעמים ממעצר, נעצר בזמן שניסה לקפוץ ממרפסת. בכירים נוספים במאפיה שנעצרו בשנים האחרונות הם פרנצ'סקו פשה, מנהיג במשפחת נדרנגטה, וג'וזפה בסטונה (שניהם התחבאו גם כן בבונקרים).

רפאלה קנטונה, שופט לשעבר בנאפולי שנמצא תחת הגנה משטרתית מאז 2003, אז נודע כי זגאריה הוציא חוזה על ראשו, השווה את המעצר למעצרו של "הבוס של הבוסים" של המאפיה האיטלקית, ברנרדו פרובנצאנו, ב-2006. "עם מאצרו, משפחת קסלסי כפי שהכרנו אותה חדלה להתקיים", אמר היום לרויטרס. "זהו סופו של עידן".

השנה בארה"ב: נעצר הגנגסטר הכי גדול שיצא מבוסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully