וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי גבעת האולפנה משכו העתירה שהגישו לבג"ץ

גלעד גרוסמן

15.5.2012 / 12:20

שני מתנחלים שעתרו נגד ההחלטה להרוס 5 מבנים ביישוב משכו את העתירה, מחשש לסיכוי נמוך לקבלתה וההחלטה בעניין שבה לממשלה. בעל האדמה מסרב ליוזמת השר ברק לקנות את הקרקע

שני מתנחלים המתגוררים בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, שעתרו לבג"ץ נגד ההחלטה להרוס חמישה בתים במקום עד 1 ביולי, מחקו עתירתם. עו"ד יוסי פוקס, שייצג את העותרים, אמר היום (שלישי) כי ההחלטה לחזור מהעתירה התקבלה בעקבות פניות מצד חברי כנסת מהימין, שטענו כי הגשת העתירה מפחיתה מראש הממשלה ומהשרים מהאחריות ומהלחץ לפתור את הנושא. לכן, אמר, בשל הסיכוי הנמוך שהעתירה תתקבל, עדיף לעותרים לחזור בהם.

בתחילת השבוע עתרו הדיירים לבג"ץ בדרישה שיוציא צו על תנאי נגד החלטת ההרכב, בראשות נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שהורה את חמשת הבתים. העותרים דרשו כי ההחלטה בנוגע לצווי ההריסה תידחה עד למתן פסק דין בבית המשפט המחוזי בירושלים, שדן בבעלות על הקרקע. בעתירה, שהוגשה על ידי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל", נטען כי החלטת בג"ץ שלא לדחות את הריסת הבתים מהווה פגיעה חמורה בכללי הצדק הטבעי וחורגת מסמכות בית המשפט.

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
שכונת האולפנה בבית אל. הכדור חוזר לממשלה/ספק 500, ישראל וונדי

גורמים משפטיים העריכו כבר עם הגשת העתירה כי הסיכוי לקבלתה נמוך מאוד. "אין חיה כזאת - להגיש בג"ץ על פסק דין של בג"ץ. כל אדם שניתן נגדו פסק דין, יגיש עתירה? התיק הזה כבר סגור, ניתן בו פסק דין", אמרו כמה מהם.

בעלי הקרקע: אני בן 70 ואולי מחר אמות, למה שאמכור את האדמה?

בעתירה נטען כי החלטת בג"ץ התקבלה בלא שבעלי הדירות צורפו לעתירה. לטענתם, הם רכשו את הדירות בתום לב, לפני למעלה מעשור, תוך קבלת מענקים ממשרד הבינוי והשיכון. עוד נטען כי ההחלטה על הריסת הבתים התקבלה מבלי שהיה הליך משפטי כלשהו כנגד בעלי הדירות ומבלי שהוצגו בפני בית המשפט עובדות חדשות, שלטענת הדיירים מוכיחות שהקרקע נרכשה כדין.

בישיבת שרי הממשלה המיוחדת, שהתכנסה בימים האחרונים, הועלתה אפשרות שהקרקע שעליה יושבים הבתים תופקע בצו צבאי, ויינתן פיצוי לבעלים. נוסף על התנגדות מצד משפטנים, גם הבעלים אינו מתכוון להיענות לבקשה, המתבססת על דברים שאמר שר הביטחון, אהוד ברק.

"לקנות את אדמתי? אני מצטער מאוד, אבל הקרקע שלי בבית אל איננה למכירה, גם לא תמורת עשרות מיליונים", השיב חרבי חסן, אחד מבעלי האדמות מהכפר דורא אל קרע, שעל אדמותיו נבנתה שכונת האולפנה בבית אל. חסן, תושב הכפר הסמוך לבית אל, הוא אחד משני הבעלים להם שייכת הקרקע עליה נבנו חמשת המבנים בהם מתגוררות 30 משפחות. חסן הוא שהגיש את העתירה לבג"ץ, באמצעות ארגון "יש דין", שהובילה להוראת בית המשפט לפנות את הבתים בעוד פחות מ-60 יום.

אני לא יודע מאיפה מביאים את הרעיונות האלה", אמר לוואלה! חדשות, "בוא נגיד את זה ככה - האדמה איננה למכירה. כל מה שאני רוצה הוא שיקיימו את החלטת בג"ץ להוריד את המבנים. למרות דבריו של ברק, אף גורם רשמי מעולם לא פנה אליי אבל גם אם ייפנה, אני לא מוכר את הקרקע גם לא תמורת עשרות מיליוני דולרים. מה אני אעשה עם הכסף? אני בן 70 שנה ואולי מחר אמות".

עוד בנושא
תושבי גבעת האולפנה עתרו לבג"ץ: להקפיא הריסת הבתים
בג"ץ הכריע נגד המדינה: הריסת גבעת האולפנה תוך 60 יום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully