וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור מעורבים בתקיפת קרפ: "עמדו מן הצד, לא אנושי"

גלעד גרוסמן

14.5.2012 / 15:27

הצעירים ערערו על עבודות השירות שנגזרו עליהם עקב הרשעתם באי מניעת פשע, לאחר שצפו בתקיפה שהביאה למותו של קרפ. השופטים: "נעשה עמם חסד שלא נכלאו מאחורי סורג ובריח"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שני) את ערעורם של פאדי ג'אבר ואור לוי, שהורשעו באי מניעת פשע לאחר שצפו בחבריהם מכים למוות את אריק קרפ בטיילת בתל אביב לפני כשלוש שנים. השניים ערערו על עונשם, שישה ושלושה חודשי עבודות שירות בהתאמה. יש לציין כי בתחילה ביקשו השניים לערער גם על הרשעתם, אולם חזרו בהם עקב המלצת בית המשפט, שגינה בחריפות את מעשיהם.

לוי וג'עבר הודו בעבר בבית משפט השלום כי לא פעלו על מנת להציל את קרפ, עובדה אשר לטענת עורכי דינם, משה יוחאי וניר אלפסה, אינה מהווה עבירה. לאחר שבסופו של דבר הורשעו באופן נדיר בעבירה של אי מניעת פשע, ביקשו השניים להמיר את סעיף העבירה לסעיף קל יותר של עבירה על החוק "לא תעמוד על דם רעך", שהעונש עליו הוא קנס בלבד. לפני כשבועיים, במהלך דיון בבקשתם, נזפה בהם נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, בטענה שעליהם לשאת באחריות על מעשיהם, וכי ערעורם מצביע על "איבוד צלם אנוש".

עבודות שירות לצעירים שלא מנעו את תקיפת קרפ. דניאל בוק
"סתם כך משפחה שלמה הותקפה על ידי חבורת בריונים שתויים". שלושה מהנאשמים באי מניעת פשע/דניאל בוק

בעקבות הדיון, החליטו השניים לחזור בהם מבקשתם לערער על הרשעתם, אולם הערעור על חומרת העונש נותר בעינו, והיום הוא נדחה. "חסד נעשה עם המערערים שניהם כאשר בית המשפט לא הורה על שליחתם למאסר של ממש, שירוצה מאחורי סורג ובריח", כתבו השופטים בפסק הדין. לדבריהם, יום תקיפתו של אריק קרפ הינו אחד הימים הקשים שהחברה הישראלית נתקלה בהם. "סתם כך על לא עוול בכפה הותקפה משפחה שלמה על ידי חבורת בריונים שתויים, שמצאו להם דרך להעביר את הזמן באלימות ברוטאלית וקשה", כתבו השופטים.

"מחיקת כל קורטוב של אנושיות"

עוד צויין בפסק הדין כי "לוי וג'אבר עמדו מן הצד בזמן התקיפה ולא נקטו פעולות מינימליות שיכלו למנוע את המשכה". בתוך כך, מתחו השופטים ביקורת על כך שלאחר התקיפה, נסעו השניים יחד עם התוקפים והמשיכו בבילוי. "התנהגות המערערים מעידה על התייחסותם הערכית, או שמא נאמר הלא ערכית, לאירוע הקשה בו צפו דקות ספורות קודם לכן". לדבריהם, "קשה להעלות על הדעת נקודת שפל נמוכה יותר אליה ניתן להגיע מזו המשתקפת בהתנהגותם של השניים - התנהגות המבטאת אטימות מוחלטת, מחיקת כל קורטוב של אנושיות או שמירה על צלם אנוש".

עורך הדין ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, המייצג אור לוי שבעקבות התקרית הודחה מצה"ל, אמר בתגובה לדחיית הערעור כי "בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין שנפלה שגגה בגזר הדין של בית משפט השלום, שעה שהתעלם מהעובדה שמרשתי צעקה לתוקפים להפסיק ולא עמדה באפס מעשה אל מול התקיפה". לדבריו, "לאור קביעה זו, ומאחר שממילא מה שעמד על כף המאזניים זה עצם נקיטת אמצעי כלשהו אל מול האירוע הקשה, לא ברור מדוע לא היה די בכך כדי להוביל לקבלת הערעור כנגד חומרת העונש".

מחקירת האירוע עולה כי בני משפחת קרפ יצאו להליכה לילית לאורך טיילת חוף תל ברוך בתל אביב. כשהגיעו לאמצע הטיילת, סמוך למעגן תחנת הכוח רידינג, התיישבו על ספסל במקום. סמוך להם ישבו שבעה צעירים, שהיו ככל הנראה בגילופין. החבורה החלה להתנכל למשפחה, והצעירים אף העירו הערה בנוגע לבתו של קרפ. כאשר השיב להם, תקפו הצעירים אותו ואת בני משפחתו. לאחר מכן, נסעו מהמקום והמשיכו בבילוי.

לקריאה נוספת
בשל נזיפת השופטת: נאשם במשפט קרפ חזר בו מערעורו
עבודות שירות לצעירים שלא מנעו את תקיפת אריק קרפ
החיילת בפרשת רצח קרפ: מודה בעובדות, לא באשמה

  • עוד באותו נושא:
  • אריק קרפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully