וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל נזיפת השופטת: נאשם במשפט קרפ חזר בו מערעורו

גלעד גרוסמן

30.4.2012 / 21:11

פאדי ג'עבר, שהורשע בכך שלא סייע לאריק קרפ בעת שהותקף בטיילת בתל אביב, חזר בו מערעורו על ההרשעה לאחר שהשופטת הטיחה בו ובמערערת אור לוי כי "איבדו כל צלם אנוש"

פאדי ג'עבר, שערער על הרשעתו באי-מניעת פשע לאחר שצפה בחבריו מכים למוות את אריק קרפ בטיילת בתל אביב לפני כשלוש שנים, חזר בו היום (שני) מהערעור – בעקבות גינוי חריף מצד נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר, שטענה כי עצם הערעור שלו ושל המערערת השנייה, אור לוי, מצביע על אי מוסריות קשה. עם זאת, ג'עבר, שנידון לשישה חודשי עבודות שירות, והמערערת השנייה בפרשה אור לוי, אשר טרם השיבה להמלצת השופטת – עדיין יערערו על העונש שנגזר עליהם.

לוי וג'עבר, שהיו חלק מהחבורה שמתוכה יצאו תוקפיו של קרפ, הודו בבית משפט השלום כי לא פעלו על מנת להצילו, עובדה אשר לטענת עורכי דינם אינה מהווה עבירה. לאחר שהורשעו באופן נדיר בעבירה של אי מניעת פשע, ביקשו השניים להמיר את סעיף העבירה לסעיף קל יותר של עבירה על החוק "לא תעמוד על דם רעך", שהעונש עליו הוא קנס בלבד.

"מבחינת המשפחה הם שותפים לרצח"

בדיון היום אמרו השופטים כי יש קושי לקבל את הטענה שהשניים לא יכלו להתערב ולמנוע את התקיפה, מאחר שהיא בוצעה על ידי חבריהם. הנשיאה ברלינר אף אמרה שהנאשמים הודו בעובדות המיוחסות להם בכתב האישום, דבר המצביע על כך ש"איבדו צלם אנוש" בהתנהגותם בזמן האירוע ולאחריו. השופטים מתחו ביקורת על התנהלותם של המערערים, והמליצו בפני באי כוחם לשקול לחזור בהם מכתב הערעור - מבלי להתייחס לפן המשפטי, אלא בהתייחס לפן המוסרי והאחריות שעל הנאשמים לשאת עד ליומם האחרון.

פרקליטו של ג'עבר, עורך הדין משה יוחאי, אמר לאחר הדיון כי קיבל את עמדת בית המשפט בנוגע לעבירה בה הורשעו השניים - אולם הוא עדיין סבור כי לא היה מקום לגזור עליהם עבודות שירות. עורך הדין ניר אלפסה, שמייצג את לוי, אמר כי יודיע בימים הקרובים לבית המשפט האם הוא חוזר בו מהערעור על ההרשעה.

"אנחנו חשבנו שמלכתחילה היה צריך להעמיד אותם לדין על עבירה חמורה יותר", אמרה יו"ר מרכז נגה בקריה האקדמית אונו, ד"ר דנה פוגץ', שמייצגת את משפחת קרפ. "מבחינת המשפחה הם שותפים לרצח, ולכן התגובה החריפה של השופטת ברלינר לא מפתיעה אותנו".

לקריאה נוספת
דרישה בכנסת עקב משפט קרפ: "הגדירו מחדש רצח"
החיילת בפרשת רצח קרפ: מודה בעובדות, לא באשמה
עבודות שירות לצעירים שלא מנעו את תקיפת אריק קרפ

  • עוד באותו נושא:
  • אריק קרפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully