וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לצעירים שלא מנעו את תקיפת אריק קרפ

גלעד גרוסמן

27.7.2011 / 10:52

הארבעה הורשעו בכך שעמדו וצפו בחבריהם הורגים את קרפ ולא עשו דבר על מנת למנוע את המעשה. אלמנתו של קרפ: "זהו יום שחור למערכת המשפט, הם היו שותפים מההתחלה ועד הסוף. אני מזועזעת"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) עונשים של בין שלושה לשישה חודשי עבודות שירות על ארבעת הנאשמים באי מניעת תקיפתו של אריק קרפ. על פאדי ג'אבר ופואד מוסא נגזרו שישה חודשי עבודות שירות ותשעה חודשי מאסר על תנאי , על מחמוד עדס נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות ושמונה חודשי מאסר על תנאי, ועל אור לוי נגזרו שלושה חודשי עבודות שירות ושבעה חודשים על תנאי.

הארבעה הורשעו בכך שלפני כשנה וחצי, בעת שהותקף קרפ על ידי חבריהם בטיילת של חוף תל ברוך בתל אביב, עמדו מהצד ולא נקטו בפעולה סבירה למניעת המעשים.

גזר דין של המסייעים באי מניעת רצח של אריק קרפ, יולי 2011. נמרוד סונדרס
הצעירים שהורשעו באי מניעת תקיפתו של קרפ, היום בבית המשפט/נמרוד סונדרס

הארבעה הודו בעובדות כתב האישום, אולם טענו כי העובדות אינן מגבשות עבירה, מכיוון שלא ידעו מראש על הקטטה, לא היה להם זמן לפעול נגד חבריהם והם לא רדפו אחרי קרפ כשניסה להימלט. על פי כתב האישום, היחידים שניסו להתערב היו לוי וקטינה נוספת שלא הועמדה לדין, שצעקו לעבר שלושת הנאשמים להפסיק את מעשיהם. הקטינה אף הוכתה כתוצאה מכך על ידי אחד הנאשמים ברצח.

"היה על הנאשמים לנקוט בכל אמצעי סביר למנוע את הכאתו הברוטאלית של המנוח, ובזה חדלו", כתב השופט מרדכי פלד בגזר הדין. הוא ציין שהארבעה "עמדו מנגד באפס מעשה" בעת שקרפ הוכה למוות. עם זאת, הוא לקח בחשבון את גילם הצעיר ונסיבותיהם האישיות של ארבעת הנאשמים, וכן את העובדה שהתקיפה התרחשה במשך פרק זמן קצר בלבד. עורכי דינם של הארבעה, ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, משה יוחאי וצפריר יגו,ר אמרו כי בכוונתם לערער על גזר הדין והכרעת הדין.

שרה קרפ, אלמנתו של אריק קרפ, אמרה לאחר גזר הדין כי מדובר ביום שחור למערכת המשפט. "נתנו להם היום פרס. הם היו שותפים לרצח, כמו שכולנו דורכים על ג'וק ולא עוזבים אותו עד שהוא מפרפר. הם היו שותפים מההתחלה ועד הסוף. זה שנתנו להם פרס זה חמור מאוד ואני מזועזעת", אמרה קרפ.

עורכת דינה של משפחת קרפ, עו"ד דקלה טוטיאן, מנכ"ל מרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, הגיבה באכזבה לגזר הדין. "העונש הראוי בגין אי מניעת פשע הגורמת להמתה הוא מאסר בפועל ולא עבודות שירות בלבד. במקרה זה בית המשפט שולח מסר של סלחנות כלפי מי שלקח חלק פעיל, גם אם במחדל, בהרצחו של קרפ. הנאשמים יכלו למנוע רצח ובחרו שלא לעשות זאת. לא בזמן שצפו בו וגם לא לאחר שעזבו את המקום והמשיכו בחגיגותיהם. ייתכן ששיחת טלפון של אחד מהם לגורמי החירום הייתה משנה את התוצאה לחלוטין וקרפ היה נשאר בחיים", אמרה טוטיאן.

עוד באותו נושא:
26 שנות מאסר נגזרו על שלושת הורגי אריק קרפ
אלמנת קרפ הטיחה בנאשמים: "הגורילות רצחו אותו"
בני נוער הפגינו מול ביהמ"ש: "כולנו משפחת קרפ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully