וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האחדות: הוגשה הצעת החוק שתקשה פילוג בקדימה

פנחס וולף

13.5.2012 / 22:10

לאור החשש מפילוג בקדימה לאחר הצטרפותו של מופז לקואליציה, הגיש ח"כ הטרי יובל צלנר הצעת חוק לביטול "חוק מופז" אשר תקשה על פילוג. "נוצרו התנאים לביטול להגברת המשילות"

התקדמות בניסיונות לביטול "חוק מופז": ח"כ יובל צלנר הגיש בסוף השבוע הצעת חוק לביטול "חוק מופז", על פיה יבוטל הסעיף בחוק המפלגות שמאפשר לשבעה חברי כנסת לפרוש ממפלגה, גם אם הם מהווים פחות משליש מהסיעה. אם הצעת החוק תעבור, כדי לפלג מפלגה יידרש שליש מחברי הסיעה, כך שאם חברי כנסת מקדימה ירצו להתפלג יהיה עליהם לאסוף עשרה ח"כים התומכים במהלך.

יובל צלנר במליאת הכנסת. עומר מירון
צלנר: "הצעת החוק הוגשה אחרי שהגעתי להכרה שאין צורך בסעיף בחוק ומעולם לא היה בו צורך. החוק נולד מההתחלה בלי שיושב ראש קדימה ביקש, רצה או תמך בו". מופז וצלנר בשבוע שעבר/עומר מירון

"חוק מופז" חוקק בתחילת הקדנציה של הכנסת ה-18, מתוך כוונה של נתניהו לפלג את קדימה בראשות ציפי לבני, בתקווה שח"כ שאול מופז הוא זה שיתפלג ויצטרף לממשלה. יש לציין כי מופז התנער מהחוק עם חקיקתו, וכעת, עם הצטרפותו לממשלה, היה עשוי החוק לשמש כחרב פיפיות נגדו. ח"כ הטרי צלנר, שהושבע רק בשבוע הבא לכנסת, בעוד נדמה היה שהיא עומדת בפני פיזור, אמר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות כי "הצעת החוק הוגשה אחרי שהגעתי להכרה שאין צורך בסעיף בחוק ומעולם לא היה בו צורך. החוק נולד מההתחלה בלי שיושב ראש קדימה ביקש, רצה או תמך בו". לדבריו, "כעת נוצרו התנאים לבטלו כדי להגביר את המשילות". כמו כן ציין צלנר כי הגשת הצעת החוק נעשתה בידיעתו של מופז.

הביעו נכונות לפילוג: ח"כ טיבייב ואבסדזה

לאחר הקמת ממשלת האחדות, בעוד סכנת הפילוג בקדימה מגיעה דווקא מתומכיה של לבני – קיים הרצון בקדימה להחזיר את החוק לנוסח המקורי והמחמיר יותר. מבין אלה ש"חוק מופז 2" עשוי להקשות עליהם נמנה ח"כ רוברט טיבייב, שהיה היחיד מחברי סיעת קדימה שנמנע בהצבעה בסיעה ואף יצא נגד מופז בצורה מפורשת במליאת הכנסת נגד המהלך. בראיון לוואלה! חדשות בשבוע שעבר סיפר טייביב כי לדעתו קדימה תפולג.

"אמרתי את זה כבר, ולא פעם אחת, שאנחנו הולכים להיות בובות של יו"ר הקואליציה", קבע טיבייב, "זה מה שיקרה בסופו של דבר. אם זאת הדרך שרצינו, אז קיבלנו את הדרך. לדעתי, חברי הסיעה צריכים להתעורר מאותו לילה נוראי שכמעט פה אחד הצביעו בעד כניסה לממשלה ואני חושב שכבר התחילו להתעורר. יש סימנים כבדים שהערפל התחיל להתפזר ויש תמונה ברורה. קרה דבר מעניין: הפכנו להיות מסגרת יפה לתמונה מכוערת". טיבייב היה הראשון שיצא חוצץ נגד המהלך, אבל בסוף השבוע הצטרפו אליו חברי כנסת נוספים - שלמה מולה ונינו אבסדזה.

עוד באותו נושא:
חשש בקדימה: "חוק מופז 2" עשוי לכבול את חברי המפלגה
רק יומיים אחרי האחדות: "קדימה הולכת לפילוג"
"ההצטרפות לאחדות נראית רע, אבל הצחנה פחות חשובה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully