וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בקדימה: "חוק מופז 2" עשוי לכבול את חברי המפלגה

פנחס וולף

11.5.2012 / 17:49

יתכן והחשש מאיבוד מנדטים בשל פרישת חברי כנסת יגרום לקדימה לדרוש להקשיח את "חוק מופז". על פי החוק החדש, חברי הסיעה יוכלו להתפלג רק אם עשרה חברים אחרים יחפצו בכך

בקדימה ישנן שמועות לפיהן המפלגה תדרוש מהקואליציה לחוקק "חוק מופז 2", שיביא לביטול חוק מופז שחוקק בתחילת הקדנציה - הקובע כי ניתן להתפלג ממפלגה אם יש שליש התומכים בך, או אם יש שבעה חברי כנסת המבקשים להתפלג. את החוק יזם בזמנו הליכוד עקב רצונו לאפשר למופז ולתומכיו לפלג את קדימה ולהצטרף לקואליציה, אלא שכעת, כאשר סכנת הפילוג מגיעה דווקא מתומכי לבני – קיים הרצון בקדימה להחזיר את החוק לנוסח המקורי והמחמיר יותר. אם הדבר אכן יקרה, חברי סיעת קדימה יוכלו להתפלג רק אם יהיו להם עשרה חברים שיחפצו בכך, ולא שבעה.

רוברט טיבייב, קדימה, עוזב מפלגה, חבר כנסת, 11 במאי 2012. עומר מירון
"חוק מופז 2" עשוי להקשות עליו. ח"כ טיבייב עוזב את המליאה במהלך ההצבעה לאישור מופז כשר/עומר מירון

מבין אלה ש"חוק מופז 2" עשוי להקשות עליהם ישנו ח"כ רוברט טיבייב, שהיה היחיד מחברי הסיעה שנמנע בהצבעה בסיעה ואף יצא נגד מופז בצורה מפורשת במליאת הכנסת נגד המהלך. בראיון לוואלה! חדשות סיפר טייביב כי לדעתו קדימה תפולג.

"הפכנו להיות מסגרת יפה לתמונה מכוערת"

"אמרתי את זה כבר, ולא פעם אחת, שאנחנו הולכים להיות בובות של יו"ר הקואליציה", הוא קובע. "זה מה שיקרה בסופו של דבר. אם זאת הדרך שרצינו, אז קיבלנו את הדרך. לדעתי, חברי הסיעה צריכים להתעורר מאותו לילה נוראי שכמעט פה אחד הצביעו בעד כניסה לממשלה ואני חושב שכבר התחילו להתעורר. יש סימנים כבדים שהערפל התחיל להתפזר ויש תמונה ברורה. קרה דבר מעניין: הפכנו להיות מסגרת יפה לתמונה מכוערת".

טיבייב היה הראשון שיצא חוצץ נגד המהלך, אבל היום הצטרפו אליו חברי כנסת נוספים - חברי הכנסת שלמה מולה ונינו אבסדזה (קדימה), שהשתתפו בכנס השמאל השני שנערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בין היתר, הם תקפו את הממשלה לה הם שותפים, ובמלים חריפות במיוחד.

ח"כ שלמה מולה, הודה כי "עבר עלינו שבוע קשה. אמרתי שאני נותן הזדמנות לממשלה של חודש ימים בלבד. לצערי הגדול, הפכנו להיות סרח עודף של הליכוד. הולכים עכשיו על שאלה של הלבנת מאחזים בלתי חוקיים, והפכנו להיות ממשלה שמקבעת את התהליך המדיני במקום להתניע את התהליך. אנחנו לא יודעים למה נכנסנו. אני מקווה שהמעשים יוכיחו שיש שינוי מהותי, אחרת אין לנו זכות קיום כמפלגה".

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד בוואלה!
רק יומיים אחרי האחדות: "קדימה הולכת לפילוג"
מופז עונה לביקורת: "אין ולא הייתה לי בעיית אמינות"
חיים רמון עוזב את קדימה: "זאת הרי הצטרפות לליכוד"

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully