וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים תוך שבוע: זכריא זביידי נעצר שוב בג'נין

ניר יהב

13.5.2012 / 17:40

ברקע חיסול מושל ג'נין, דווח כי זביידי - שהיה מפקד גדודי הזרוע הצבאית של פתח - נעצר לחקירה שלא נמסר מה הסיבה לה. כשנעצר בפעם הקודמת, טען כי הוא "מסתובב חופשי"

זכריא זביידי, שהיה מפקד הזרוע הצבאית של פתח בג'נין, נעצר במחנה הפליטים בעיר על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים - כך מדווחת היום (ראשון) סוכנות הידיעות "ספא" מפי מקורות פלסטיניים. גם בסוף השבוע הקודם דווח כי הוא נעצר, ואז הכחיש את הדיווח.

לפי הדיווח, זביידי נעצר במסגרת גל פשיטות נרחב שנעשה בג'נין בעקבות ירי שהיה לפני שבוע וחצי אל ביתו של המושל לשעבר, קדורה מוסא. על פי הדיווח, זביידי הועבר ליריחו ושם הוא צפוי להיחקר.

בשבוע שעבר, בדיוק לאחר שהחל גל המעצרים הנרחב שיזמה הרשות הפלסטינית בג'נין, דיווחה התקשורת הפלסטינית כי זביידי נעצר, אולם הוא שוחרר כעבור זמן קצר. זביידי הכחיש אז בתוקף כי נעצר, וטען כי הוא "מסתובב חופשי בג'נין". עוד אמר אז כי הוא תומך במבצע הביטחוני המתקיים בג'נין וכי הוא עומד מאחורי ההחלטה "להפסיק את האנרכיה השוררת בעיר". היום, כאמור, נעצר זביידי בשנית ולפי דיווחי הפלסטינים, חקירתו תעסוק "בנושאים רבים".

תמונת ארכיון של זכריה זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל אקצה של הפת"ח בג'נין. AP
תמונת ארכיון של זביידי מ-2008/AP

לפני שבוע דווח כי כוחות הביטחון הפלסטינים עצרו כ-60 איש במחוז ג'נין במסגרת גל מעצרים נרחב. מפקד מחוז ג'נין, ראדי עסידה, אמר אז כי כוחות הביטחון עצרו כל מי שחשוד במעורבות בירי ביום רביעי לעבר ביתו של מוסא. הוא מת כעבור זמן קצר מהתקף לב.

עסידה הוסיף ואמר כי כל מי שמנסה לפגוע בביטחון האזרחים נעצר. לדבריו, מדובר בגל המעצרים הנרחב ביותר שהיה בעיר, וכי נעצרו "כל מי שמזלזל בחוק".

המושל מת בגיל 60, ומקורות פלסטינים מסרו לאחר מותו כי "הוא אמנם לא נורה על ידי חמושים, אך לקה בהתקף לב זמן קצר לאחר הירי לעבר ביתו". מחליפו בתפקיד הוא טלאל דויכאת, שאמר עם כניסתו לתפקיד כי משימתו הראשונה היא "לספק ביטחון לאזרחים".


אחרי שלוש שנים - זביידי שוב מבוקש בישראל
נעצר או לא? זביידי טוען: "אני מסתובב חופשי"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully