וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים: הוסרה החנינה של זכריא זביידי

ניר יהב

29.12.2011 / 18:27

המפקד לשעבר של גדודי חללי אל-אקצא בג'נין חוזר לרשימת המבוקשים של ישראל. אחת ההערכות היא שמדובר במהלך מתואם עם הרשות שכן זביידי פעל לאחרונה נגד הרשות הפלסטינית באזורו

ישראל ביטלה את החנינה שהעניקה לפני כשלוש שנים לזכריא זביידי, המפקד לשעבר של גדודי חללי אל-אקצא בג'נין. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו היום (חמישי) כי ישראל אף העבירה לזביידי מסר לפיו תעצור אותו אם לא יסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטינים.

מקורות פלסטינים טענו בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי שלילת חנינתו של זביידי קשורה לאירועים ביטחוניים שאירעו באחרונה במחנה פליטים ג'נין, שבו מתגורר זביידי. על פי המקורות, באחרונה שוררת מתיחות בין מנגנוני הביטחון הפלסטינים לבין קבוצות חמושות הכפופות לזביידי. "זביידי וחבורתו הוציאו את כלי הנשק שלהם והפנו אותו כלפי הרשות. המבוכה הזו הובילה להחלטתה של ישראל", מסרו.

בשיחה עם "מען" אישר זביידי את הפרטים: "ישראל העבירה עדכון בנושא למנגנוני הביטחון הפלסטינים ואלו עדכנו אותי שישראל שללה את החנינה ממני", אמר, "לא ניתנה לי אזהרה מוקדמת". זביידי לא מסר מה הסיבה שבגללה נשללה החנינה ממנו אך ציין כי בכוונתו לבדוק את הנושא לעומק. לסוכנות הידיעות "ספא" אמר זביידי כי הופתע מההחלטה, בעיקר "לאור העובדה שבאחרונה שורר שקט ביטחוני באזור ג'נין ואין שום סיבה להחלטה הזו". לדבריו, החלטה מסוג זה "רק שופכת שמן למדורה". באחרונה מונה לפקיד במשרד האסירים הפלסטינים במקביל לתפקידו כמנהל תיאטרון החירות במחנה הפליטים ג'נין.

"הפנו את הנשק נגד הרשות"

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה כי ישראל תישא באחריות לכל פגיעה בזביידי. דובר הזרוע בגדה המערבית, אבו עודיי, אמר כי הזרוע לא תמלא אחר הסכם החנינה אם ישראל לא תמלא אחריו. "על הרשות הפלסטינית למלא אחר התחייבויותיה ולהגן על זכריא זביידי מפני ישראל", הוסיפה.

לפני כשלוש שנים העניקה ישראל חנינה לזכריא זביידי, במסגרת הסכם שהושג עם הרשות הפלסטינית. במסגרת ההסכם, כל הפעילים של הזרוע הצבאית של פתח - גדודי חללי אל-אקצא - שיחדלו מטרור ויסגירו את נשקם יזכו לחנינה. חלק מהמבוקשים זכו לחנינה מלאה וחלק לחנינה חלקית. זביידי היה אחד המבוקשים המפורסמים שזכו לחנינה וביולי 2008 יצא לראשונה זה שמונה שנים מג'נין. זביידי אמר היום כי מאז שקיבל חנינה מישראל הוא לא הפר את תנאיה לעולם. "ישראל מסלימה את הצעדים נגד הפלסטינים, בעיקר לאחר חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח", הוסיף.

בתוך כך, גורם ביטחוני ישראלי התייחס לפרסום ואמר כי מעולם לא נאמר בפומבי כי זביידי הוצא מרשימת המבוקשים של השב"כ וכי הידיעות האחרונות יצאו מהרשות שמבקשת להרתיע את זביידי על רקע מאבקים פנימיים.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully