וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר? זכריא זביידי מכחיש: "מסתובב חופשי בג'נין"

ניר יהב

6.5.2012 / 9:55

במהלך הלילה דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי כוחות הביטחון בגדה עצרו את זביידי, מפקד הזרוע הצבאית של פתח לשעבר בג'נין. זביידי: "שמועות שמטרתן לגרום למבוכה ובלבול"

מפקד הזרוע הצבאית של פתח לשעבר בג'נין, זכריא זביידי, הכחיש הבוקר (ראשון) כי נעצר אמש על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים בגל המעצרים הנרחב שערכו במחוז ג'נין. בשיחה עם העיתון הפלסטיני "אל-קודס" אמר: "אני חופשי בג'נין. לא נעצרתי ולא זומנתי לחקירה. כל מה שפורסם בכלי התקשורת הם שמועות בלבד, שמטרתן לגרום למבוכה, בלבול ואנרכיה".

אמש, כאמור, דווח כי כוחות הביטחון הפלסטינים עצרו כ-60 איש במחוז ג'נין במסגרת גל מעצרים נרחב, ובין היתר עצרו גם את זביידי. אלא שהבוקר הכחיש זביידי בתוקף את הדיווחים ואף אמר כי הוא תומך בגל המעצרים שעורכים כוחות הביטחון בג'נין: "אני תומך במבצע הביטחוני שמטרתו לחסל את כל צורות האנרכיה. אנו תומכים במאמצי הרשות לקיים את שלטון החוק ולספק ביטחון וכבוד לכל האזרחים".

גל המעצרים נרחב ביותר

מפקד מחוז ג'נין, ראדי עסידה, אמר הבוקר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי כוחות הביטחון עצרו כל מי שחשוד במעורבות בירי ביום רביעי לעבר ביתו של מושל מחוז ג'נין קדורה מוסא, שמת כעבור זמן קצר מהתקף לב. עסידה הוסיף ואמר כי כל מי שמנסה לפגוע בביטחון האזרחים – נעצר. הוא אמר עוד כי מדובר בגל המעצרים נרחב ביותר ובמסגרתו נעצרו "כל מי שמזלזל בחוק". "אנו מבצעים מעצרים בכל מחוז ג'נין ולא מתמקדים באזור מסוים", הוסיף.

מקורות פלסטינים העריכו כי בין היתר נעצרו "בכירים מהשורה הראשונה", שמעצרם הצריך אישור מיו"ר הרשות אבו מאזן עצמו. עסידה טען כי בקרב התושבים קיימת שביעות רצון רבה מגל המעצרים שמבצעת הרשות הפלסטינית: "הם אף דורשים מאיתנו להחמיר את העונשים נגד מי שמפר את החוק", הוסיף. עוד אמר כי בין היתר חושפים כוחות הביטחון נשק בלתי חוקי שנמצא בקרב האזרחים. "נשק זה מאיים על ביטחונם של התושבים", הסביר.

מושל מחוז ג'נין, קדורה מוסא, מת ביום רביעי בלילה מהתקף לב בהיותו בן 60. מקורות פלסטינים מסרו לאחר מותו כי "הוא אמנם לא נורה על ידי חמושים, אך הוא חטף התקף לב אתמול בלילה, בדיוק זמן קצר לאחר הירי על ביתו". מחליפו בתפקיד הוא טלאל דויכאת שנכנס לתפקידו היום. "משימתי הראשונה היא לספק ביטחון לאזרחים", אמר.

עוד באותו נושא
אחרי שלוש שנים: הוסרה החנינה של זכריא זביידי
זכריא זביידי לא רצוי בוועידת פתח?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully