וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבה ראשונה לממשלת האחדות: "נקדם תקציב דו-שנתי"

טל שלו

13.5.2012 / 11:24

שר האוצר הודיע בישיבת הממשלה כי ימליץ לקדם תקציב לשנים 2013-2014: "תקציב מתוכנן מראש סייע לצמיחה כלכלית גם בזמן של משבר גלובלי". נתניהו ברך את מופז על הצטרפותו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ישיבת הממשלה הראשונה של ממשלת האחדות הרחבה הביאה עמה בשורות בתחום הכלכלי. שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע הבוקר (ראשון) כי יפעל להחלת תקציב דו-שנתי לשנים 2013-2014. "לאור דחיית הבחירות", אמר שטייניץ, "קיימתי התייעצויות אינטנסיביות עם הגורמים המקצועיים והמשפטיים, ואני מעריך שאמליץ לממשלה על תקציב דו-שנתי. עד היום, תקציב מתוכנן מראש סייע לשמירה על צמיחה כלכלית גם בזמן של משבר גלובלי", אמר שר האוצר, והעריך כי השותפות הקואליציוניות לא יתנגדו להצעה להחיל תקציב דו-שנתי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה בדברי ברכה למשנה החדש שלו, יו"ר קדימה, שאול מופז. "זו הישיבה הראשונה של ממשלת האחדות הרחבה, ובשם כל השרים, אני מברך את מופז ואת חברי קדימה על ההצטרפות לממשלה", אמר נתניהו למופז שישב לצדו, "הצבנו ארבע מטרות מרכזיות לממשלה - שינוי חוק טל, שינוי שיטת הממשל העברת התקציב וקידום תהליך השלום". על החלופה לחוק טל אמר נתניהו כי "עד סוף יולי אנחנו נחוקק חוק שיחלק את הנטל בצורה שווה יותר, שוויונית יותר, צודקת יותר לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, וזאת מבלי לשסות ציבור בציבור". ראש הממשלה הוסיף כי בקרוב יוקם צוות קואליציוני "שיוביל את שינוי שיטת הממשל ונתחיל בגיבוש תקציב אחראי כפי שנהגנו בעבר".

בהמשך הישיבה, התייחס נתניהו לפגישה שקיים שליחו האישי, עו"ד יצחק מולכו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמש, ואמר: "אני מקווה שנוכל לקדם את התהליך ולהוביל מחדש לפתיחת השיחות המדיניות".

עם זאת, הקואליציה הרחבה לא חפה ממחלוקות. יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר היום בהתייחס למשבר גבעת האולפנה כי "הרעיון שהבתים ייהרסו הוא בלתי נסבל. אם יש בעיה בחוק ההסדרה צריך לשנס מותניים ואולי גם את הראש, ולמצוא פתרון ראוי, שמשמעותו השארת השכונה במלואה". גם שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, שהשתתף בישיבה המיוחדת שכונסה בסוף השבוע לדיון במשבר, אמר כי "הכל היה בסדר עד שמישהו התעורר והחליט בפינצטה להציק לגבעה. זה לא צודק, לא מוסרי ולא אנושי להרוס את הבתים. הפתרון צריך להיות השארת אנשים בבתיהם והייעוץ המשפטי צריך למצוא דרך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully