וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד מופז: "זגזוגים פוגעים באמון הציבור"

טל שלו ורמי שני

12.5.2012 / 13:03

המשנה לראש הממשלה מתח ביקורת מרומזת על הצטרפות יו"ר קדימה לממשלת האחדות, אך ציין כי נתניהו פעל נכון כשהחליט לא ללכת לבחירות. על גבעת האולפנה: "אנו נמצאים במלכוד"

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, מתח היום (שבת) ביקורת מרומזת על שותפו החדש לצמרת קבלת ההחלטות המדינית-ביטחונית, יו"ר קדימה, שאול מופז, בעקבות הצטרפותו לממשלת האחדות. יעלון, שנשא דברים באירוע שבת תרבות בנס ציונה, לא הזכיר את שמו של מופז, אך רמז לנושא כשציין כי "אירועים מהסוג הזה בוודאי לא מעודדים חלק מהאנשים להיות מעורבים פוליטית, ואפילו לא לבוא להצביע. כי מזגזגים, ומילה היא לא מילה והכרזה אינה הכרזה. זה פגע באמון הציבור".

השר יעלון הדגיש כי ראש הממשלה "פעל נכון" כאשר בחר שלא ללכת לבחירות, והוסיף כי "בהחלט יש חשיבות לכך שיהיה פה שלטון יציב, והליכה לבחירות בכל שנתיים-שלוש לא עושה טוב לחוסן הלאומי של ישראל. אם נצליח לסיים את הקדנציה, זה חשוב. יש פה הזדמנות, כי הנושאים שעומדים על הפרק הם בלב העניין והאתגר שלנו כמדינה, בחוק טל, בשינוי שיטת הממשל". לדבריו, אי אפשר לעשות את זה עם קואליציה צרה שנשענת על מפלגות קטנות. "יש פה הזדמנות, וחובת ההוכחה היא עלינו", ציין, עם זאת הוסיף כי כשמסתכלים על המהלך הפוליטי האחרון, בהחלט צריך לבחון את היבטיו המהותיים וגם את "ההשלכות השליליות שלו", בהתייחסו לפגיעה באמון הציבור בעקבות "זגזוגי" מופז.

בנימין נתניהו ומשה בוגי יעלון מחויכים. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"ראש הממשלה פעל נכון כאשר בחר שלא ללכת לבחירות". נתניהו ויעלון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

יעלון התייחס לטענות שונות שהועלו בימים האחרונים בנוגע לקשר בין הרכבת ממשלת האחדות לבין כוונת ראש הממשלה ליזום תקיפה צבאית באירן, ואמר כי הנושא האירני הוא האתגר מספר אחת לכל מדינה מערבית. "אני נמצא בדיונים האלו, ואני חושב שאנו נוהגים בעניין הזה באחריות וללא שיקולים פוליטיים המשפיעים על ההחלטות המהותיות", ציין יעלון.

בנוגע לסוגיית הנישואים החד מיניים ולביטויי התמיכה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנושא השבוע, אמר השר יעלון כי הוא תומך בחופש בחירה לכל אדם, באשר לאיזו זוגיות הוא רוצה לקיים, ולכן, העניין הוא לא אם לקיים טקס או לא. "אנחנו צריכים להיות חברה סובלנית לזוגיות וסובלנית לגבי בחירתם של כל אחד מהאנשים שלנו", הדגיש יעלון.

בהתייחסו לסוגיית פינוי גבעת האולפנה בבית אל, הודה השר יעלון: "אנחנו כעת במלכוד, כי בג"ץ קיבל החלטה על בסיס תשובת המדינה. בסופו של דבר אנו עומדים בפני דילמה של פסיקת בג"ץ, ומצד שני העוול שנעשה לאנשים הללו, שהם לא מפרי חוק ולא נערי גבעות. אם השכונה תפונה או תיהרס זה יהיה עוול גדול לאנשים, וצריך להימנע מזה ככל האפשר. לכן צריך למצוא פתרון".

אילון: הדחפורים לא יעלו על שכונת האולפנה

גם סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס הבוקר לסוגיית פינוי שכונת האולפנה, במהלך אירוע שבת תרבות בבאר שבע, ואמר כי אינו מאמין שהדחפורים יעלו על השכונה. "אני מאמין שיימצא פתרון מוסכם על כולם", ציין אילון. הוא התייחס גם לסוגיה האירנית, והדגיש: "לא מנהלים משא ומתן עם עבריין, ונותנים לו לקבוע איפה השיחות יתקיימו ועל מה הוא רוצה לדון". לדבריו, יש לסלק את האיום האירני בדרכי שלום, ותוך נחישות הקהילה הבינלאומית".


בנוגע לדיווחים על עסקה שנרקמת לשחרור עודה טראבין ממאסר במצרים, אמר סגן השר אילון כי הוא מקווה שטראבין אכן ישוחרר, אך סירב למסור התייחסות נוספת בנושא. "אני לא אדבר על כך. העסקה עוד לא סגורה. עדיף שייעשה ללא מעורבות פומבית של ישראל", ציין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully