וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס עבר בהצלחה ניתוח בעקבות בקע בבטנו

טל שלו

11.5.2012 / 17:10

פרס, הצפוי לחגוג את יום הולדתו ה-89 בקיץ הקרוב, עבר את הניתוח הפשוט בבית החולים תל השומר. הבקע התגלה במהלך ביקורו בקנדה. גורמים בבית הנשיא: "מצב רוחו טוב"

רק בריאות: נשיא המדינה שמעון פרס עבר לפני זמן קצר (שישי) בהצלחה מלאה ניתוח, בעקבות בקע (הרנייה בלועזית, מכונה גם "קילה") שהתגלה בבטנו. את הניתוח עבר הנשיא תחת הרדמה מלאה, זאת על אף גילו המתקדם (89). רופאו האישי וחתנו של הנשיא, הפרופסור רפי ולדן, אשר ליווה את הניתוח, עדכן כי הוא עבר בהצלחה וכי הנשיא התעורר מן ההרדמת וחש בטוב. הנשיא שוחח עם בני משפחתו ויועציו וביקש למסור את תודתו העמוקה לכל הדורשים בשלומו ולאחל שבת שלום לכל בית ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לפני שעה קלה לנשיא המדינה שמעון פרס, דרש בשלומו ואיחל לו רפואה שלמה.

גורמים בבית הנשיא מדווחים כי הנשיא פרס החל לסבול מכאבים בבטנו במהלך ביקורו בקנדה, ממנו שב הבוקר. עוד מסרו הגורמים כי במהלך הביקור המשיך פרס כרגיל בסדר יומו, וקיבל טיפול רפואי בסיסי מרופאו האישי ולדן שהתלווה אליו. למעשה, לאחר נחיתתו בישראל מוקדם יותר היום דווח כי פרס היה במצב רוח טוב ו"הרגיש מצוין". עם זאת, על מנת להימנע מהחמרה נוספת במצבו הוחלט לנתחו עוד היום, והוא אושפז בבית החולים תל השומר לצורך ניתוח לא מסובך. על פי ההערכות, הנשיא צפוי להשתחרר ולשוב לביתו עוד ביום ראשון הקרוב.

נשיא המדינה בטקס קבלת הפנים ובפגישה עם המושל הכללי של קנדה, דייוויד ג'ונסטון. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס והמושל הכללי של קנדה דיוויד ג'ונסטון במהלך הביקור/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"הרניה" היא למעשה בקע בדופן הבטן, המתפתח עקב חולשה של השכבה העוטפת את חלל הבטן, מתחת לשרירים. כאשר ישנה חולשה הפוערת פתח בשכבה, תוכן הבטן גולש דרך הפתח ויוצר בלט מתחת לפני העור. כיום חור שכזה מתוקן לרוב בניתוח "לפרוסקופי", בו מוחדרת רשת לאזור הבקע. לרוב, מבוצע הניתוח בהרדמה כללית ואורכו כשעה.

פרס סיים היום ביקור מדיני בן ארבעה ימים בקנדה, במהלכו נפגש עם ראש הממשלה סטיבן הארפר ועם המושל הכללי של קנדה דיוויד ג'ונסטון. כמו כן התארח פרס אצל הקהילות היהודיות בערים אוטווה, טורונטו ומונטריאול. בין היתר, היה פרס אורח הכבוד של קבלת הפנים לרגל יום העצמאות שקיימה שגרירות ישראל באוטווה בהשתתפות 600 איש, בהם חמישה עשר שרים ובכירים רבים נוספים. המשתתפים היללו את בואו של פרס, האחרון בשורה של ביקורים מדיניים רמי דרג של בכירים ישראליים בקנדה, והנשיא פרס הודה בחום לקנדה על עמידתה האיתנה לצד ישראל בפורומים בינלאומיים שונים ובסוגיות מכריעות דוגמת הגרעין האירני.

לקריאה נוספת
פרס ימריא לביקור בקנדה: על הפרק - האיום האירני
פרס בחגיגות העצמאות: "חייבים שוויון בנטל"
פרס: במאבק באירן, עלינו להיות חלק מקבוצה עולמית

לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully