וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הסוכן בפרשת מחבל התחתונים הוא אזרח בריטי

11.5.2012 / 1:37

לאחר שפורסם כי ניסיון פיגוע אווירי של אל-קאעדה נמנע בזכות מרגל שהסתנן לארגון בתימן, פורסם כי המרגל הוא אזרח בריטי ממוצא סעודי. בבריטניה לא מאשרים ולא מכחישים

המרגל שהסתנן לשורות אל-קאעדה בתימן והביא לסיכול הפיגוע אווירי הוא אזרח בריטי ממוצא סעודי – כך מסרו אמש (חמישי) גורמים ביטחוניים בבריטניה. סוכנויות המודיעין הבריטיות נטלו חלק במבצע, במסגרתו הצליח הסוכן החשאי להימלט עם מטען החבלה שיועד להתפוצץ על גבי המטוס ולחצות את הגבול לערב הסעודית.

על פי הדיווחים, לחץ כבד הופעל על הממשל האמריקני שלא לחשוף את מעורבות סוכנויות הביון הבריטיות במבצע, למרות שנטלו בו תפקיד מרכזי. ואכן בתחילת השבוע פורסם כי המבצע נוהל על ידי ה-CIA ו"סוכנויות מודיעין אחרות", מבלי למסור פרטים נוספים.

דובר משרד החוץ הבריטי סירב להגיב לדברים ואמר כי המשרד לא אישר או הכחיש את מעורבות המודיעין הבריטי במבצע. לצד זאת, מספר פקידים אמריקנים אמרו כי הפעולה שובשה כאשר החלו דליפות של חלק מהפרטים, ולדבריהם המבצע היה יכול להימשך לפחות שבוע או שבועיים אם לא היה מודלף לתקשורת.

"אפשר להיות רגועים כשעולים על מטוס"

אחת מההדלפות הייתה כי המטען שהוברח בהצלחה נושא את סימני ההיכר של פליט סעודי בשם איברהים חסן אל-אסירי, שידוע כיצרן פצצות העובד עם אל-קאעדה. "הוא איש מסוכן מאוד, חכם ואכזרי. הוא מסוג האנשים שהיו מקריבים את חיי אחיהם בשביל המטרה", אמר נציג ה-CIA, והמשיך להכחיש את המעורבות הבריטית במבצע. "זה היה מאמץ קבוצתי עם מדינות שונות", אמר.

מוקדם יותר הדגישו הרשויות האמריקניות כי בשום שלב לא היה חשש שהמטען מהווה איום על שלום הציבור, כיוון שהסוכן החשאי "שלט במצב". חומר הנפץ, שהיה "שדרוג" של מטען החבלה הפלסטי שנשא "מחבל התחתונים" בניסיון הכושל לפוצץ טיסה בדצמבר 2009 , נמצא בשעה זו בבחינה במעבדות הבולשת הפדרלית FBI בווירג'יניה.

ג'ון ברנן, יועץ נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לענייני לוחמה בטרור, אישר את דבר המזימה ואת סיכולה, והוסיף כי הוא סבור ש"אנשים שעולים על מטוסים היום, יכולים להיות רגועים בידיעה ששירותי הביון עובדים יום וליל בכדי לעצור את המטענים האלו. מצד שני, כשאותם אנשים עוברים באמצעי הביטחון בשדות התעופה, הם מבינים מדוע הם שם".

עוד באותו נושא:
סיכול הפיגוע במטוס: בזכות מרגל שהסתנן לאל קאעדה
דיווח: ארה"ב סיכלה פיגוע של אל-קאעדה במטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully