וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על ממשלת האחדות: אין דרך לשחוק או לייאש אותי

מנהיג מפלגת "יש עתיד" כינס לראשונה את תומכיו אחרי הצטרפותו של שאול מופז לממשלה. "הימים האחרונים רק חיזקו אותי, והזכירו לי למה אני פה. אני לא הולך לשום מקום"

דרור פיקלני

(צילום: דרור פיקילני, עריכה: מיכאל ברגמן)

לראשונה מאז הקמת ממשלת האחדות הלאומית, קיים הערב (חמישי) יאיר לפיד את כנס תומכים, בקיבוץ שפיים. הוא יצא כנגד ההערכות כי "הפסיד" מהקמת הקואליציה, אשר מקפיאה למעשה את תכניותיו הפוליטיות לשנה וחצי נוספות. "מאז שהוכרזה הממשלה, ראיתי שחלק מהפרשנים כתבו שמטרת המהלך האחרון הוא לשחוק אותי", אמר לפיד. "אך הם באמת לא מכירים אותי. אין שום דרך לשחוק אותי או לייאש אותי, או להאט את הקצב שלנו. הימים האחרונים רק חיזקו אותי, והזכירו לי למה אני פה. אני לא הולך לשום מקום", הבהיר. "הציניקנים של העולם לא בנו מעולם דבר".

על הקואליציה, שאת הקמתה כינה בימים האחרונים "פוליטיקה ישנה ומכוערת", אמר כי בידיה "כוח פוליטי שאין שני לו בתולדות המדינה, ואין להם שום תירוץ לא להגשים את העקרונות שעליהם הם מדברים".

יאיר לפיד בכנס יש עתיד ברשפון. דרור עינב
אין שום תירוץ לקואליציה לא להגשים העקרונות שעליהם דיברה". לפיד נואם בכנס/דרור עינב

"בואו נראה אותם מתייצבים בפני הכוחות האנטי-דמוקרטיים בישראל", אמר לפיד. "בואו נראה אותם מתייצבים מולם באמת. לבנימין נתניהו יש עכשיו מספיק מנדטים בשביל להגיד לכל הכוחות הקיצוניים שמאיימים על שלטון החוק בישראל – 'אנחנו לא נסבול את זה'. הם צריכים, היום, להתייצב במלוא כוחם מאחורי בית המשפט העליון ולהגיד, גם אם אנחנו לא אוהבים את פסק הדין לגבי גבעת האולפנה – שנקיים את החוק".

יאיר לפיד בכנס יש עתיד ברשפון. דרור עינב
"הימים האחרונים רק חיזקו אותי". לפיד בכנס/דרור עינב

זהו אמנם כנס התומכים הראשון מאז הדרמה הפוליטית, אולם כבר עוד באותו יום שיגר לפיד מסר לפעיליו, בו אמר כי הוא יודע שהם מאוכזבים מהמהלך, אך כי הוא מוצא בזה גם פן חיובי. "הרגשתי ככה בדיוק לשעתיים, ואז הבנתי שזו הזדמנות חיינו", הסביר לפיד. "מבלי שהבינו מה עשו, הפכו אותנו מופז ונתניהו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי". לדבריו, קדימה חזרה להיות מה שתמיד הייתה - חלק מהליכוד. "28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית. הם יכולים להיות שלנו", הוסיף. "זה לא נעצר שם, כי אתם יכולים להוסיף אליהם גם את כל מי שמאוכזב וזועם על הפוליטיקה הישנה והלא מוסרית שראינו ביממה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully