וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים בהילולה בהר מירון: "כיף שלא ניתן להסביר"

כמדי ל"ג בעומר הגיעו רבבות בני אדם לקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון להילולה המסורתית, וכמנהג המסורת נערכות תספורות לילדים שהגיעו לגיל 3. "יש כאן 24 שעות של אחדות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ים איזנר, ג'יליס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

למעלה ממאה אלף בני אדם הגיעו הערב (רביעי) להר מירון לרגל ההילולה המסורתית בקבר רבע שמעון בר יוחאי המתקיימת מדי ל"ג בעומר. במסגרת ההילולה מדליקים מדורות וגוזזים את שיער ראשם של ילדים שהגיעו לגיל שלוש בטקס ה"חלאקה". השמחה באתר גלויה לעיני כל, ויש המודים שחיכו לאירוע זמן רב. "זהו יום מאוד קדוש", אמר אחד המבקרים במקום. "רבי שמעון בר יוחאי הבטיח כי מי שישמח - יהיו לו הרבה ישועות בחיים". גם איציק ביטון, שהגיע לחגוג בהר מירון אמר כי ביום הזה עוסקים בתפילה, בקשת תחנונים, שתייה ואכילה וכן בעשיית צדקה.

פרי חלובה מרמלה תיארה את ההילולה כ"כיף" ואמרה כי "אי אפשר איך להסביר את מה שמרגישים כאן. יש הילה שנמצאת כאן, זה מקום מטורף. אנחנו הולכים מפה לטיולים, בנחל עמוד ולמנהרה של הלל הזקן ועושים כל מני טיולים ברגל. זו חוויה אדירה שאני ממליצה עליה".

שמעון פינטו אמר כי האירוע מאחד קצוות מהעם וניתן לראות חילונים וחרדים מבלים ביחד. " זה 24 שעות של אחדות גדולה. כולם הגיעו לכבוד רבי שמעון בר יוחאי – יהודי צדיק שישב בתוך המערה ולמד בה 24 שנים".

כ-400 פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לכ-60 ממשתתפי ההילולה, בהם צעיר בן 24 שנפל מטריבונה בגובה של חמישה מטרים בעת שצפה במדורה המרכזית. הצעיר נפצע באורח קשה ולאחר טיפול רפואי במקום הוא פונה על ידי מסוק מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. כל שאר הנפגעים נפצעו באורח קל, כשחלקם סובלים מהתעלפויות כתוצאה מהצפיפות ואחרים מהתייבשויות. שאר הפצועים סובלים מחבלות בהם שלושה בני אדם שפונו עם שברים, בהם ילד בן תשע שפונה עם שבר בכף היד.

ל"ג בעומר: במירון נערכים להילולה, מד"א בכוננות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully