וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר: במירון נערכים להילולה, מד"א בכוננות

קובי דוד

9.5.2012 / 14:55

חג המדורות ייערך הערב, ועשרות אלפי בני אדם צפויים להשתתף בהילולה המסורתית בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. מאות שוטרים וצוותי מד"א נערכים במקום

עם ישראל נערך לחגיגות ל"ג בעומר שיתקיימו הערב (רביעי) ברחבי הארץ. אחד האירועים המרכזיים של החג יתקיים בקבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, בהילולה המסורתית. מאות חוגגים מכל קצוות הארץ כבר הבטיחו את מקומם בהילולה, בה צפויים להשתתף עשרות אלפי בני אדם. מתחילת השבוע התמקמו החוגגים עם אוהלים ועם שקי שינה סמוך לקבר, על מנת לא להידחס עם יתר גלי המבקרים שצפויים להגיע בהמשך היום.

מזל ברוך, שהגיעה מדרום הארץ בתחילת השבוע, סיפרה בהתרגשות: "מדובר ביום חג למדינת ישראל, כל מי שרוצה לבקש ברכה וסגולה מוזמן להגיע למתחם קבר הצדיק. זה יום של ניסים ונפלאות".

ההכנות להילולת לג בעומר בהר מירון, " הילולה דרבי שמעון בר יוחאי ", מאי 2011. משה אסרף, ג'יליס
הילולת קבר רבי שמעון בר יוחאי בשנה שעברה/ג'יליס, משה אסרף

הצירים המרכזיים להר מירון נחסמו לתנועה. במשטרה ציינו כי החל משעות הבוקר המוקדמות, החל לפעול מרכז מיוחד בשם "מירון 2012", בו יוכל הציבור להתעדכן בדרכי גישה נוחים ופתוחים לציבור, בטלפון: 1700-500-679.

כ-1,300 שוטרים מהמרחב הצפוני, בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב רוני עטיה, יעבדו במשמרות מסביב לשעון כדי לאבטח את האזור. 12 צוותי כיבוי אש, המונים 50 כבאים מתחנת גליל עליון נפרשו לאורך הר מירון, וכן במהלך ימי ההילולה, יפעיל מגן דוד אדום מוקד שליטה מיוחד בהר וכן מספר מרפאות ניידות.

"ההילולה במירון היא אחד מהאירועים הציבוריים הגדולים שמגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, בשיתוף עם משטרת ישראל והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בצפון, נדרש להיערך לקראתו", אמר מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, אמר לקראת החגיגות, "מדי שנה, כוחות מד"א נערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים במירון. אני מבקש מהציבור להקפיד על הנחיות הבטיחות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון בשטח, על מנת שאירועי ל"ג בעומר יעברו ללא אסונות".

יצוין כי גשר הכוהנים שעורר מחלקות רבות בעולם החרדי הושלם רגע לפני פתיחת הילולת רבי שמעון בר יוחאי. משרד התיירות שהחל את בנייתו של הגשר לפני כשבוע ימים בעלות של מיליון שקלים, דאג לזרז את תהליך הבנייה כדי לאפשר גישה נוחה לציבור הכוהנים שצפויים להגיע אל מתחם הקבר.

במד"א ובמשטרה קוראים לזהירות בהדלקת אש

במד"א קוראים לציבור לנקוט צעדי זהירות באזור הדלקת אש, ולהימנע מלזרוק חומרים דליקים בסמוך לאש. כמו כן, ממליצים להקפיד למנוע התייבשות באמצעות שתייה מרובה, ולפנות לצוותים הרפואיים הפזורים באזור במקרה הצורך.

מלבד ההילולה בהר מירון, נערכת המשטרה למניעת שרפות במדורות ברחבי הארץ, והנוכחות המשטרתית תתוגבר באירועים ובאתרי המדורות השונים. במשטרה מזכירים כי מדי שנה פוקדים את חדרי המיון בבתי החולים נפגעים ברמות שונות, כתוצאה מההתעסקות באש, וממליצים על שמירה נאותה על כללי בטיחות בסיסיים והכנה מקדימה. בין היתר, מדגישים במשטרה כי יש להבעיר אש רק באתרים מתאימים, להכין מראש אמצעים לכיבוי האש, להרחיק מהאש חומרים דליקים, ולוודא כיבוי מוחלט של האש בתום המדורה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully