וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ל"ג בעומר: עלייה בזיהום האוויר בכל הארץ

אריאל נוי

22.5.2011 / 11:13

שעה אחרי צאת השבת, עם הדלקת המדורות, החל זיהום האוויר לעלות בכל רחבי הארץ. בשיאו, היה הזיהום גבוה פי שבעה מביום רגיל. ח"כ דב חנין: "ל"ג בעומר הפך למפגע סביבתי, זה מסוכן"

בעקבות מדורות ל"ג בעומר, נמדדו היום (ראשון) ריכוזים גבוהים של זיהום אוויר ברחבי הארץ. בתחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה, נרשמה עלייה בריכוז חלקיקי הזיהום, החל מכשעה לאחר צאת השבת.

בחיפה נמדדו פי שלושה חלקיקי זיהום מהממוצע, בירושלים ובתל אביב נמדד זיהום גבוה כמעט פי ארבעה מהממוצע ובגדרה נמדדו כמעט פי שבעה יותר חלקיקי זיהום מסוכנים מהממוצע. עם זאת, יש לציין כי כמויות הזיהום בערים מעט נמוכות מבשנים קודמות, זאת בשל צמצום השטחים הפתוחים בהם ניתן לערוך מדורות בתוך הערים.

ח"כ דב חנין (חד"ש), שפנה בשבוע שעבר לשר החינוך, גדעון סער, בבקשה כי יערוך שיעורי הסברה בבתי הספר לגבי הסכנות הסביבתיות בל"ג בעומר, הגיב בצער לנתונים. "לצערי הגדול הנתונים לא מפתיעים. לא צריך נתונים, מספיק לנשום בעיר כדי להרגיש את הכובד של האוויר. זה לא רק אי נעימות, זה גם מסוכן, מדובר ברעלים", אמר חנין והוסיף "פניתי לשר החינוך בנושא, בטענה של"ג בעומר הפך למפגע סביבתי. הצעתי להפוך את הבעיה להזדמנות ולהסביר לתלמידים כיצד יש לפעול. פעם היו מדורות קטנות ונחמדות סביבן היו יושבים ושרים. המדורות היום גדולות ולא נעים לשבת לידן. לא רק שמתחרים למי יש מדורה יותר גדולה, גם שורפים חומרים שאסור לשרוף כמו פלסטיק ושקיות ניילון שמשחררים לאוויר רעלים. לכן צריך לעשות מאמץ של התמודדות הסברתית ותרבותית, כדי של"ג בעומר יהיה בעל ערך מסורתי וגם סביבתי".

במהלך הילולת ל"ג בעומר שנערכה בהר מירון, טופלו כ-130 בני אדם טופלו בידי צוותים של מגן דוד אדום. כ-20 מהמטופלים פונו להמשך קבלת טיפול בבית חולים עם בעיות נשימה, התעלפויות וחבלות קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully