וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים לאובמה: די לזלול נקניקיות והמבורגרים

שדולת רופאים למען תזונה בריאה יקראו בעצומה לבית הלבן להפסיק להפיץ תמונות של הנשיא עם מזון מהיר: "לא הייתם מפרסמים תמונה שלו עם סיגריה, אז למה עם מזון שגורם לסרטן?"

רופאים נגד זלילה לא אחראית של נשיא ארצות הברית: העיתון "יו אס איי טודיי" דיווח אתמול (שלישי) כי ארגון רפואי מתכוון לפרסם מחר עצומה מיוחדת, הקוראת לבית הלבן להפסיק לפרסם תמונות של ברק אובמה כשהוא אוכל מזון מהיר כגון נקניקיות או המבורגרים, ומעתה לצלמו רק עם מזון בריא - כדי שישמש דוגמה חיובית יותר לציבור.

לפי הדיווח, "מועצת הרופאים למען רפואה אחראית", שדולה היושבת בוושינגטון, מתכוונת לקרוא בעצומה להנהיג תקנה "שתאסור את פרסומן של תמונות רשמיות בהן נראים הנשיא, בני משפחתו, סגן הנאיש או חברים בממשלה, כשהם אוכלים מזון לא בריא כגון בשר מעובד שעלול לגרום לסרטן ולהשמנת יתר".

נשיא ארה"ב ברק אובמה מארח את נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב במזללת המבורגרים בארלינגטון, וירג'יניה, יוני 2010. RIA-Novosti, Mikhail Klimentyev, Presidential Press Service, AP
כשביקר נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בוושינגטון לפני שנתיים, לקח אותו אובמה לאחת המזללות האהובות עליו בווירג'יניה/AP, RIA-Novosti, Mikhail Klimentyev, Presidential Press Service

"הבית הלבן לעולם לא יחלום לפרסם תמונה של הנשיא עם סיגריה, אז למה להציג אותו עם מאכלים שגורמים לסרטן?", אמרה לעיתון ד"ר סוזן לווין, האחראית על תזונה בשדולה. "נקניקיות, המבורגרים ושאר מזונות לא בריאים הורגים יותר אמריקאים מדי שנה מטבק, והם עולים למשלם המסים מיליארדי דולרים בכספי ביטוח בריאות. הנשיא יכול לאכול מה שהוא רוצא בפרטיות, אבל באירועים ציבוריים - המנהיגים שלנו צריכים לשמש דוגמה אישית".

יש לציין כי נשיאי ארה"ב לדורותיהם נוהגים מאז ומעולם להצטלם באירועים שונים כשהם אוכלים מזון "עממי". אובמה אינו שונה, ונראה שאף הגדיל לעשות: במהלך כהונתו אכן פורסמו תמונות רבות מספור שלו כשהוא זולל בתאווה נקניקיות והמבורגרים, בין היתר ביציע במשחקי כדורסל או במזללות שונות בהן הוא נוהג לעצור במהלך מסעותיו ברחבי המדינה. זאת ועוד, במספר מקרים בהם אירח מנהיגים מהעולם, קיים הנשיא אירועי ברביקיו בחצר הבית הלבן, בהם צלה בעצמו המבורגרים על הגריל - וכל זאת, שעה שרעייתו, הגברת הראשונה מישל אובמה, עומדת בראש פרויקט לאומי לחינוך ילדים לתזונה בריאה כדי להילחם במגיפת ההשמנה.

ברק אובמה, דייוויד קמרון ונשותיהם עורכים ברביקיו במעון ראש ממשלת בריטניה, דאונינג 10, לונדון, 25 במאי 2011. רויטרס
ברביקיו בחצר: אובמה ואורחו, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, צולים המבורגרים בבית הלבן, לפני שנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully