וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה יוצאת למלחמה בשומנים

טליה שחר

10.2.2010 / 16:53

לאחר שהצליחה לשפר את תזונת בנותיה, החליטה הגברת הראשונה של ארצות הברית לפתוח בקמפיין לאומי למלחמה בהשמנת יתר של ילדים. "זאת לא מחלה שאין לה תרופה"

הגברת הראשונה של ארצות הברית השיקה אתמול (שלישי) קמפיין בשם "הבה נזוז", שנועד לעורר מודעות לתזונה נכונה ופעילות גופנית במטרה להילחם בהשמנת היתר של ילדי המדינה.

זוהי המשימה הציבורית הראשונה שגברת אובמה נוטלת מאז שברק אובמה נבחר לנשיא ארצות הברית. הקמפיין נפתח בחדר הסגלגל בבית הלבן, בו חתם הנשיא אובמה על מזכר להקמת צוות עבודה למלחמה בהשמנת יתר בקרב ילדים.

"זאת לא מחלה שאנו עדיין מחכים שימצאו לה תרופה", אמרה גברת אובמה. "אנחנו יודעים שיש לזה מרפא. זה לא כמו לשים אדם על הירח או להמציא את האינטרנט. לא נחוץ הבזק גאוני או הישג טכנולוגי. יש לנו עכשיו כל מה נחוץ כדי לעזור לילדים שלנו לחיות חיים בריאים".

הקונגרס האמריקאי אמור להעביר חוק לתזונת ילדים, וגברת אובמה רוצה שבתי הספר יגישו לתלמידים ארוחות בריאות, הכוללות יותר פירות, ירקות, דגנים מלאים ומוצרי חלב דלי-שומן.

כחלק מהקמפיין, גייסה הגברת הראשונה ספורטאים שינהלו קייטנות ברחבי ארצות הברית. היא אף מנסה לגרום לחברות המזון להפוך את מוצריהם לבריאים יותר, או לפחות לסמן את המוצרים בצורה טובה יותר.

"לא היתה לנו ברירה"

לדברי המרכז האמריקאי למניעת מחלות, 12.4% מילדים אמריקאים בגילאי 2-5 סובלים מהשמנת יתר, כמו גם כ-17% מהילדים בגילאים 6-19.

"לא היתה לנו ברירה", אמרה מישל אובמה בראיון ללארי קינג ברשת CNN. "כשהסתכלנו על הסטטיסטיקות האלה, אנו מבזבזים מיליארדי דולרים על מחלות שניתן למנוע אותן, ולחקיקה בתחום הבריאות יש עוד מקום לשיפור בתחום המניעה, בראש ובראשונה".

לדברי אובמה, הרעיון החל כשהיא נוכחה לדעת ששתי בנותיה אינן אוכלות היטב או מתעמלות מספיק, והדבר בא לידי ביטוי בעלייה במדד מסת הגוף שלהן. לכן היא החלה להקטין את המנות שלהן ולהגיש להן יותר אוכל ביתי ופחות ממתקים ומתוקים.

אחרי שתכניתה נחלה הצלחה, היא החליטה להפוך אותה לקמפיין לאומי, שיראה לאמריקאים כי השינויים הנדרשים אינם כה גדולים. "הנקודה היא ששינויים קטנים עושים את ההבדל. לא היה נחוץ מהפך גדול בחיינו כדי לראות את התוצאות", אמרה אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully