וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר בארה"ב: שוטרים מכים הומלס למוות

רופא מומחה קבע כי המכות שספג מ-2 שוטרים בקליפורניה הן שגרמו למותו של קלי תומאס הלוקה בנפשו. בשימוע שנערך לשניים הוקרן סרטון אבטחה בו הם נראים חובטים בו דקות ארוכות

צילום מסך

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

השתנקות, צרחות, בכי - אלו היו כמה מתגובות הקהל ביום שני השבוע באולם בית המשפט בסנטה אנה, קליפורניה, כשהוקרן הסרטון המובא כאן, בו נראים שוטרים מהעיר הסמוכה, פולרטון, מכים ללא רחם, במשך דקות ארוכות, אדם חסר בית הלוקה בנפשו. האיש, קלי תומאס, מת מפצעיו בבית החולים כמה ימים לאחר מכן, ואילו שניים מהשוטרים, ג'יי סיסינלי ומנואל ראמוס, צפויים לעמוד למשפט. בדיון שנערך אתמול (שלישי) העיד רופא מומחה, שקבע חד משמעית כי המכות שספג תומאס מהשוטרים הן שגרמו למותו.

"בן אדם, אני לא יכול לנשום", ו"אבא, הם הורגים אותי!", נשמע תומאס בן ה-37 זועק בסרטון מצלמת האבטחה המצמרר, שאורכו המלא 33 דקות. בסיום הקרנתו, לא נראה שהיה למישהו מהצופים ספק בשאלה שכדי לברר אותה נערך השימוע: האם יש די ראיות להעמיד לדין את השניים - ראמוס בגין רצח מדרגה שנייה, וסיסינלי בגין גרימת מוות ושימוש מופרז בכוח.

ג'יי סיסינלי (מימין) ועמיתו מנואל ראמוס, שני שוטרים מהעיר פולרטון במדינת קליפורניה העומדים לדין בגין הכאתו למוות של חסר בית, בבית המשפט, מאי 2012. רויטרס
ראמוס/רויטרס

המקרה התרחש לפני כעשרה חודשים, ב-5 ביולי 2011. ראמוס השיב לקריאה בנוגע לפריצה למכונית, וכשהגיע לזירה, מצא את תומאס. הוא החל לתשאל אותו, והזעיק תגבורת. בסרטון ניתן לראות כי תומאס החל להתחצף ולענות תשובות "מתחכמות", והמצב הידרדר במהרה. כשהשוטרים החלו לאיים על חסר הבית באלימות, הוא קם ממקומו - ואז נשלפו האלות ופרץ עימות. קבוצת השוטרים שהקיפה את תומאס החלה להכות בו שוב ושוב, באלימות חסרת מעצורים, בעודו מנסה להתנגד.

"נגמרו לנו האופציות - אז ריסקתי לו את הפנים"

בשלב מסוים נראים ארבעה שוטרים מצמידים אותו לרצפה, בעוד שוטר חמישי מכה בו שוב ושוב - באגרופים, באלה ובבעיטות. "בסדר, אני מתנצל", הוא נשמע מיבב לאחר כמה חבטות, ללא הועיל. לאחר כמה דקות פוקד סיסינלי על תומאס להפסיק להתנגד, ואז הוא מחשמל אותו מספר פעמים באקדח ה"טייזר" החשמלי. לבסוף נשמע תומאס זועק, "אבא, הם הורגים אותי!". אביו של תומאס, רון, נכח באולם בית המשפט, והייתה זו הפעם הראשונה שהוא חוזה בהריגת בנו. הוא ישב ברוגע לאורך ההקרנה כולה, ושריר בפניו לא זע.

רון תומאס, אביו של קלי תומאס, חסר בית שמת לאחר שהוכה בידי שוטרים בעיר פולרטון במדינת קליפורניה, באולם בית המשפט בו עומדין לדין השוטרים, מאי 2012. רויטרס
שריר לא זע בפניו. רון תומאס, אביו של קלי, בבית המשפט/רויטרס

במהלך האירוע מדברים השוטרים בינם לבין עצמם ומתלוננים על הקושי בריסונו של תומאס - חולה סכיזופרניה שלא היה אז מטופל בתרופות. "נגמרו לנו האופציות", נשמע סיסינלי אומר בשלב מסוים. "הגעתי לסוף ה'טייזר' שלי, אז פשוט... פשוט התחלתי לרסק לפנים שלו את הצורה".

אתמול, יום לאחר הקרנת הסרטון, העיד בבית המשפט ד"ר מייקל לקאווה, מנתח מומחה, שהעניק את החותמת הסופית למה שניתן לראות על נקלה בסרטון: המכות שספג תומאס הן שגרמו למותו, בכך שעצרו את זרימת החמצן למוחו עקב הלחץ הרב בחזה והדימום הקשה בפניו. ד"ר לוואקה, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כירורגי בבית החולים אירווין שאליו פונה תומאס, הדגיש את השינוי ההדרגתי בצליל קולו של תומאס לאורך הסרטון, שמתחיל בתחינות מילוליות ומסתיים באנחות וחרחור, לפני שהוא גווע לחלוטין.

אלימות משטרתית - עוד סיפורים:
תלונה בתל אביב: שוטרים הפעילו אלימות קשה - וטייחו
תיעוד בקנדה: נורה בטייזר וקפץ מהקומה השלישית
מתנחלים: המשטרה העלימה ראיות לאלימות כלפינו
גיבורת המחאה בארה"ב: בת 84 שרוססה בגז מדמיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully