וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הצהיר רשמית: "הבחירות יתקיימו ב-4 בספטמבר"

טל שלו

7.5.2012 / 10:06

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "הכוונה שלי היא לכונן ממשלה רחבה, יציבה ככל האפשר". הממשלה הסמיכה את ועדת השרים להכין חוק ממשלתי בנושא. בני בגין: אתמודד בפריימריז

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (שני) רשמית בפתח ישיבת הממשלה כי הבחירות ייערכו, כצפוי, ב-4 בספטמבר. "נראה לי שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת למערכת בחירות קצרה. נציע את ה-4 בספטמבר ולאחריהן, אם הבוחר יתן לנו את קולו, הכוונה שלי היא לכונן ממשלה רחבה, יציבה ככל האפשר על מנת לייצר יציבות אל מול האתגרים הגדולים שנעמוד מולם", אמר נתניהו. בישיבה אישרו שרי הממשלה להסמיך את ועדת השרים לחקיקה להגיש חוק ממשלתי להקדמת הבחירות לתאריך המתוכנן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, מאי 2012. אמיל סלמן, ספק 500
"אני חושב שמזה עשרות שנים לא הייתה ממשלה כל כך יציבה". נתניהו, היום/ספק 500, אמיל סלמן

נתניהו הודה בדבריו לשרי הממשלה על העבודה המשותפת בשלוש השנים האחרונות. "אני חושב שמזה עשרות שנים לא הייתה ממשלה כל כך יציבה. אבל זה לא סוד שבשנה האחרונה ישנו חוסר יציבות מסוים שתמיד מביא לסחטנות ואלו פוגעים במרכיבים העקיריים של ביטחון, כלכלה וחברה. אני הייתי שמח מאוד אם היינו יכולים להשלים את הקדנציה עד תומה".

ההכרזה הגיעה לאחר המבוכה אתמול בוועידת הליכוד, כאשר החברים דרשו לקיים הצבעה חשאית על בחירת יו"ר הוועידה. מלבד נתניהו, מתמודדים על התפקיד ח"כ דני דנון והשר מיכאל איתן. לאחר המחאה הוחלט לדחות את ההצבעה בנושא.

מוקדם יותר הודיע השר בני בגין על כוונתו לקחת חלק בפריימריז בליכוד. "בחודשים הקרובים אפעל כמיטב יכולתי לחזק את כוחו של הליכוד בכנסת ה-19 בשבועות הבאים אבקש את אמונם של חברי הליכוד להמשך שליחות הציבורית", אמר השר בגין, בפתח ישיבת הממשלה, על רקע דיווחים לפיהם הוא מתכוון לעזוב את תפקידו.

בישיבת הממשלה התייחס נתניהו גם למקרי האלימות והרצח האחרונים במדינה: "אני ביקשתי מהשר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה למסור דיווח על המקרים המזעזעים שגבו את חייהם של אזרחי ישראל. ראינו מחזות מאוד קשים ואנו יודעים שצריך לעשות הכל כדי למגר אותם. יש לי ביטחון מלא שניתן לעשות את זה. אנו נשמע את הדיווחים על הפעולות שנעשו ושיעשו. אנו יודעים שיש ירידה של 30% במקרי הרצח אבל המקרים האלה, הכל כך אכזריים, מחדדים את ההכרה שאנו צריכים לפעול בכל העוצמה כנגד אירועים אלו".

בחירות 2012 - כותרות אחרונות
מליאת הכנסת תצביע היום על פיזורה: "הושגה הסכמה"
מבוכה לנתניהו: נדחתה ההצבעה על נשיאות ועידת הליכוד
פרשנות: נתניהו לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully