וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לנתניהו: נדחתה ההצבעה על נשיאות ועידת הליכוד

פנחס וולף

6.5.2012 / 20:05

בנאומו לא הכריז ראש הממשלה על תאריך הבחירות, אך ציין כי "עדיף מערכת קצרה שתוכל להחזיר במהירות את היציבות למערכת הפוליטית". מהומה באשר להצבעה החשאית לנשיאות הוועידה

דניאל בוק

(צילום : דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ועידת הליכוד הרביעית נפתחה הערב (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב, כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא נאום בצל הקדמת הבחירות, אך לא הזכיר את התאריך המיועד - 4 בספטמבר.

לאחר נאומו נוצרה מהומה באולם, כאשר מאות חברי מרכז צעקו "הצבעה חשאית", בהתייחסם לדרישה מיו"ר ועדת הבחירות של הליכוד לקיים הצבעה חשאית על תפקיד יו"ר הוועידה. מלבד נתניהו, מתמודדים על התפקיד גם ח"כ דני דנון והשר מיכאל איתן.

מוקדם יותר אספו דנון ואיתן 500 חתימות כדי לקיים הצבעה חשאית. יו"ר ועדת הבחירות, השופט יהושע גרוס טען בפני צירי הוועידה כי החתימות הוגשו מאוחר מדי. בסופו של דבר נדחתה ההצבעה. היועץ המשפטי של המפלגה, אבי הלוי, מסר כי "הכלל בהתאם לחוקת הליכוד שיש אפשרות לקיים גם בחירות חשאיות. וכפי ששמתם לב, הוגשה לשופט יהושע גרוס יו"ר ועדת הבחירות, ממש ברגע האחרון לפני שהיינו אמורים להתחיל בהצבעה". עוד אמר היועץ כי "אנחנו מפלגה דמוקרטית, אולי הדמוקרטית ביותר במדינה, רוצים לקיים את הבחירה החשאית. יש בעיה טכנית, ולכן ההצבעה החשאית תתקיים בהקדם, בדיוק כפי שביקשתם. נקיים את ההצבעה בהקדם האפשרי".

בחירתו של נתניהו לתפקיד תאפשר לו לכנס את הוועידה בכל רגע שיבחר, ולהעביר שינויי חוקה ברוב רגיל של חברי הוועידה. בין היתר, בחירתו לתפקיד תקל עליו גם לבצע שריונים אם יחפוץ בכך - אם כי נתניהו ושר הביטחון, אהוד ברק, מכחישים בהתמדה את שריון ברק ברשימה.

בנימין נתניהו בועידת הליכוד, מאי 2012. דרור עינב
"מזה עשרות שנים לא היתה ממשלה כל כך יציבה". נתניהו/דרור עינב

כאמור, בנאומו התייחס נתניהו להקדמת הבחירות ואמר: "עדיף מערכת בחירות קצרה שתוכל להחזיר במהירות את היציבות למערכת הפוליטית". נתניהו ציין כי הוא מעוניין בבחירות שיתקיימו תוך ארבעה חודשים. "אני בטוח שנקבל מנדט מחודש ונקים ממשלה רחבה ככל האפשר", הוסיף.

ראש הממשלה רמז בדבריו למתחריו ואמר: "במציאות המדינית הביטחונית והכלכלית המורכבת הזו, רק מי שיודע לפעול ולהשפיע יכול להיות ראש ממשלת ישראל. אני מכבד את כל ראשי המפלגות המתמודדים לכנסת הבאה, יש להם הרבה מה לתרום אבל מדינת ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה בלי ניסיון ביטחוני, מדיני וכלכלי. זה השילוב ההכרחי".

במהלך נאומו סקר ראש הממשלה את הישגי ממשלתו, וציין כי הם "תוצאה של חזון משותף, של עשייה משותפת ואלה התאפשרו בזכות היציבות הפוליטית. מזה עשרות שנים לא היתה ממשלה כל כך יציבה".

בנימין נתניהו בועידת הליכוד, מאי 2012. דרור עינב
האם תהיה הצבעה חשאית?/דרור עינב

"חוק חדש יחלק את הנטל בצורה שיוויונית יותר"

נתניהו התייחס גם לחוק המסדיר את הפטור מצה"ל לתלמידי ישיבות. "יש לנו עוד הרבה מה לעשות בכל התחומים, כולל להחליף את חוק טל בחוק חדש שסוף סוף יחלק את הנטל בצורה שיוויונית יותר".

גם סוגיית אירן עלתה בנאומו של ראש הממשלה. "עד לפני 3 שנים המשיכה בתכנית הגרעין שלה כמעט באין מפריע ללא שום התנגדות בינלאומית רצינית והיום הרבה בזכות הפעילות שלנו העולם מתגייס נגד הגרעין האירני. כמובן שאירן מנסה להוליך שולל את העולם אבל אנחנו לא נרפה מהלחץ עד שהאיום יוסר באמת. מול סערה בעולם הערבי, מול סופה כלכלית עולמית ניווטנו את ספינת המדינה", אמר נתניהו.

עוד בנושא
נתניהו יכריז הערב על פתיחת מערכת הבחירות
קדימה לצד ישראל ביתנו: קודם חוק טל ורק אז בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully